2015. december 31., csütörtök

Makiuralom

A katták átvették a hatalmat a Madagaszkár-házban!

Igazság szerint nekem már vasárnap nagyon gyanúsak voltak. Nem mászkáltak az ágakon, mint szoktak, csak ültek egy kupacban, gyanakvó pillantásokat vetettek az arra járókra és súgtak-búgtak egymás közt. Bizonyára ekkor dolgozták ki a haditervet!


Szerdán aztán a Madagaszkár-házba belépve teljes káosz fogadott. Az összes maki azon munkálkodott, hogy a ház berendezését szétszedje. Volt, aki a padokat próbálta szétszerelni, más egy szerencsétlen pálmát vett célba, és módszeresen hámozta le róla a leveleket. Megint mások őrjöngve rohangáltak a látogatók között.



Miután dokumentáltam a pusztítást, a kijárat felé indultam – ám ott is makik fogadtak. A dzsungelszínűre festett fűtőtesten, illetve fölötte az ablakban ültek és minden mozdulatomat figyelték. Aggódni kezdtem, hogy esetleg szökésre készülnek és destruktív tevékenységüket ki akarják terjeszteni az állatkert többi részére (erre más lakók is hajlamosak, ld. a Biohajtású mélykapa c. bejegyzésemet). Elmagyaráztam nekik, hogy a fűtőtesttel ellentétben odakint qrva hideg van, és jobban járnak, ha idebent maradnak, még úgyis van több egészben levő pad. Ez, na meg a kijáratnál csilingelő láncok hangja meggyőzte őket, és zárt térben folytatták áldásosnak csak nagy jóindulattal nevezhető tevékenységüket.

1 megjegyzés:

  1. Fenomenális! :D
    Amikor a barátommal ott jártunk legutóbb, csak a kürtőskalácsunkat akarták elbitorolni, de nem hagytuk. Ellenben ennek köszönhetően nagyon jó közeli képeket tudtunk róluk készíteni.
    Egyébként hogy-hogy ilyen gyakran jársz ott?

    VálaszTörlés