2020. április 4., szombat

8 kg

Elhatároztuk, hogy kipróbáljuk a sarki automata biomosodát.
- Neked mit kell kimosni? - kérdezte András.
- Csak két farmerom van és egy törülközőm.
- Nekem meg a munkaruhám. Meg gondolkozom, hogy kimossam-e a lepedőmet. Csak nem lehet 8 kilónál több.
- Figyelj, ha 8 kilónál több, akkor 2 mosást teszünk be.
- Nem teszünk be 2 mosást.
- Mert smucigok vagyunk?
- Nem, csak én. Amúgy meg honnan lehet tudni, mennyi 8 kiló?
- Hát legegyszerűbb, ha az ember rárakja a mérlegre. Ami nekünk nincs.
- Azt én is meg tudom mondani, hogyan nem működik.
- Figyelj, itt vannak a kézisúlyzóim, a kettő együtt 6 kiló. Egyik kezembe veszem a súlyzókat, a másikba a mosnivalót és megnézem, hogy melyik nehezebb.
András elröhögte magát, pedig szerintem ez működő stratégia lehetett.
- Most mi van?
- Elképzeltem, ahogy egyensúlyozod a két kezedben. Egyáltalán meg tudod fogni egy kezedbe a két súlyzót?
- Mert szerinted edzés közben mit csinálok? - Rögtön demonstráltam is a műveletet, majd a másik kezemmel fölvettem a mosnivalóval telerakott hátizsákot. - Hm, szerintem kábé egyforma.
- Na jó, de abban még a hátizsák súlya is benne van.
- Persze, de az nem baj, ha kevesebb, mint 6 kiló, csak az, ha több mint 8.
- Miért ebbe a hátizsákba rakjuk és miért nem a te kis kék hátizsákodba? Az pont úgy lett kitalálva, nem, hogy a repülőre fel tudd vinni kézipoggyászként?
- Igen, de az a méreteit illeti, nem azt, hogy mennyi fér bele.
- Hát gondolom úgy lett kitalálva, hogy 8 kiló férjen bele.
- Hát ezt nem lehet belőni, mert ha beleteszem a két súlyzómat meg a laptopot, amellett elfér még pár vastag könyv, de súlyra több lesz, mint 8 kiló.
- Tudod, mit kéne? Teletöltjük vízzel a fürdőkádat, azután beletesszük a ruhákat és megnézzük, mennyi víz folyik ki. Archimédész törvénye alapján pont annyi, amennyit nyom a ruha.
- Ez jó ötlet, de hogy mérjük meg a víz súlyát? Várjál, megvan! 1 liter víz 1 kiló, tehát megnézhetjük, hányszor telik meg egy egyliteres lábos. Kár, hogy nem nagyon lehet megoldani, hogy a kádból a víz egy konkrét helyen folyjon ki, bele a lábosba...

Megérkeztünk a mosodába, ahol reményeimmel ellentétben nem volt mérleg, amin lemérhettük volna a ruhát. Viszont a 8 kilóra hitelesített mosógép nem tiltakozott, úgyhogy arra jutottunk, hogy nem léptük túl a határt.
- Szerintem ebbe nem is fér 8 kilónál több - jegyezte meg András. - Mert látod, ott vannak 14 meg 20 kilósak is, és azok nagyobbak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése