2020. szeptember 20., vasárnap

Bunyók napja

Szerintem többször láttam élőben kispandát, mint magyar politikust, de ilyen szintű aktivitást még sosem tapasztaltam tőlük. (Mondjuk magyar politikustól se, de ez más kérdés.) Először csak azt láttam, hogy az egyikük rohangál fel-alá az ágakon, olykor megáll és dörgölődzéssel megjelöli őket. Aztán előkerült a másik is, és kergették egymást; olykor összetalálkoztak, morogtak egymásra (na ilyet se hallottam még!), azután csak szaladtak egymás után az ágakon.
Schönbrunn új sztárjai, a kisgepárdok is ezt a napot választották bunyókészségeik fejlesztésére. Ők egyelőre még az anyjukon gyakoroltak, aki tiszteletre méltó türelemmel tűrte, hogy az ő nyakán gyakorolják a "hogyan ejti el a gepárd az antilopot alsó nyakharapással" technikát (amit annó Vadóc a David Attenborough-ból tanult meg, azt nem tudom, hogy a kisgepárdok néznek-e ilyesmit).
A vidrák kizárólag a kaja miatt kaptak össze. Na de mégis hogy képzelik a gondozók, hogy az összes halat egy stócba dobják a sziklára? Ebből garantáltan intervidrális konfliktus lesz. A legokosabb állatka ezért inkább fogta az adagját és félrehúzódott, hogy nyugodtan tudjon falatozni.
A fókákat is az etetés rázta fel. Mikor először elmentem a medencéjük mellett, a kisfóka (akit azóta Pablo névre kereszteltek) békésen aludt, anyukáját átölelve:
Mikor azonban másodszorra arra jártam, már javában folyt az etetés. Ez úgy zajlott, hogy időnként megjelent a parton egy hosszú hajú csávó (valamiért a fókákat mindig hosszú hajú pasik gondozzák, ennek a miértjére még nem sikerült rájönnöm) és bedobott a vízbe egy csomó halat. A fókák ekkor hatalmas fröcsköléssel utánuk vetették magukat, majd kimásztak a még mindig vadul hullámzó medence partjára és várták a következő adagot, ami viszont csak percek múlva érkezett. Pablo, tapasztalatlan és ifjú lévén, nehezen viselte a várakozást, és feszültséglevezetésként verekedni próbált az idősebbekkel. Végül aztán a több perc elteltével sem érkezett több hal. Az idősebb fókák egy idő után rájöttek, hogy vége a műsornak és visszacsusszantak a vízbe, csak Pablo ácsorgott egyedül a parton. Végül neki is leesett a tantusz és ő is elhagyta a partot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése