2022. március 19., szombat

Kaiserschmarren

 

(kép: gutekueche.at)

Ádám alaposan eltervezte, mi mindent kell csinálnia Bécsben. Természetesen szelfiznie a leghíresebb helyeken, és megkóstolni a helyi édességeket. (Egy tisztítókúra előtt pont praktikus.) De a lelkére kötötték, hogy Sacher-tortát csakis a Demelben egyen. Így arra jutott, hogy a schönbrunni kastélypark drága, viszont csodaszép helyen levő kávézójában Kaiserschmarrent, vagyis császármorzsát fog enni. A rendelést felvevő pincér megkérdezte, hogy lekvárral vagy fagyival szeretné-e. Ez utóbbit mindketten szentségtörésnek tartottuk, így Ádám a lekváros mellett döntött.

A pincér hamarosan kihozta a kávékat és az én Sacher-tortámat (mert én nem vagyok sznob, plusz helyi lakosként bármikor elmehetek a Demelbe). Megkérdezte, kinek jön a mandulatejes cappuccinó (nekem), a torta (szintén nekem). Ezen a ponton Ádám közbeszólt, hogy talán a pincér már kitalálta, hogy a másik kávé neki jön - hacsak a hölgy nem akkora kávébolond, hogy rögtön kettőt kért. Ez a német humor Ádám enkulturálódásának egyértelmű jele volt, amit az osztrák pincér viszont nem értett meg, helyette erősen összezavarodott. Végül letette a kávét és közölte, hogy mindjárt jön Ádám rendelése is.

Ezt követően a kerthelyiségben a következő jelenetek zajlottak le:

1. Egy pincér megjelent egy tányér lekváros császármorzsával és odavitte a velünk szomszédos asztalhoz, ahol az ott ülők közölték, hogy ők fagyisat kértek. Ezek után a pincér tanácstalanul körbenézett (viszont nem fordult meg, hogy integethettem volna neki), majd csalódottan visszavitte a császármorzsát a konyhába.

2. Ugyanezen pincér megjelent egy fagyis császármorzsával és letette a szomszéd asztalhoz.

3. Még egy pincér kihozott egy újabb fagyis császármorzsát és Ádámnak akarta adni, aki felhívta a figyelmet, hogy ő lekvárral kérte. Ezek után a pincér tanácstalanul szambázott egy kicsit a kerthelyiségben, néhány asztalnak felkínálta a fagyis császármorzsát, végül az egyiknél elfogadták. Én közben ígéretet tettem Ádámnak, hogy a következő arra járó pincéren követelni fogom a császármorzsáját.

4. Kihozták Ádámnak a lekvárosat.

Amúgy az asztalok meg voltak számozva. A miénk a 404-es volt. Mondjuk talán pont ez volt a baj: a pincérek számára ez az oldal nem található...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése