2023. július 30., vasárnap

Sophienalpe

 A Bécsi-erdő turistaösvényei általában jól jelzettek, bár némi kavarodást okozhat az a tény, hogy a színekkel jelzett utak mellett vannak úgynevezett városi túraútvonalak (Stadtwanderwege), amelyeket másképpen jeleznek. Továbbá a távolságokat jelző táblákkal is előfordulnak furcsaságok, mint megtapasztaltam nemrég, amikor úgy döntöttem, összekapcsolom néhány kedvenc futóútvonalamat és teszek egy hosszabb túrát.

A Kreuzeichenwiese szélén jelent meg először a Sophienalpét jelző tábla, ami akkor 1 órás utat mondott, az alatta a völgyben levő Rieglerhüttéig pedig 45 percet. Ez 9 óra körül volt, így arra számítottam, hogy pihenőkkel együtt (és figyelembe véve, hogy a Rieglerhüttétől a Sophienalpéra vezető út marha meredek) 11 körül a hegyen leszek, addigra talán a büfé is kinyit. Épp ezért jócskán meglepődtem, mikor másfél kilométerrel később, a Schottenhofnál már azt írta a tábla, hogy a Sophienalpe 1 óra 45 perc, a Rieglerhütte talán 30 perc. Ez nemcsak azért volt érdekes, mert a Sophienalpe felé mentem, tehát elvileg csökkennie kellett volna a távolságnak, hanem mert úgy emlékeztem, a Rieglerhütte és a Sophienalpe közelebb van egymáshoz. Persze nem siettem sehová, csak már nagyon örültem volna egy büfének, ahol hideg innivalót vehetnék.

10 óra előtt értem a Rieglerhüttéhez, ami persze zárva volt; lusta turistákra szakosodtak, 11-ig nem nyitnak ki. Majd, a Schottenhofnál levő táblát teljesen meghazudtolva, 1 km múlva (fél 11 előtt) a Sophienalpe előtt álltam. Ami természetesen permanensen zárva levőnek tűnt.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése