2013. április 30., kedd

Interjú aranyköpések I. kötet

Az etnográfiai interjú spontán műfaj, ennélfogva előfordul, hogy az alany - vagy éppen az antropológus - nem egész pontosan fogalmaz. Ilyen szituációkból származnak az alábbi mondatok, egyébként teljesen normális és értelmes emberek szájából.

Fogalmazási vagy emlékezési nehézség?
- én utólag azt gondolom, hogy Sztellának hívták (a páromat)

Családleírás:
- Itt van az összes állat. Macskák a kutyák meg mindenki a családból.


A leszbikusok gyermekvállalásának anyagi oldaláról:
- mert én azt gondolom, hogy 100.000 forint a minimum indítási tőke ahhoz,hogy egy leszbikus kapcsolatban legyen egy pete.

Fiatal lány meglátása a melegséghez való társadalmi viszonyulásról és annak lehetséges megoldásáról:
- az embereknek a hozzáállása meg a véleménye erről, az szerintem egy nagyon ilyen szűk látókörű.
- És mi kellene ahhoz, hogy ez változzon? Vajon?
- Hát szerintem az emberek hozzáállásának kéne leginkább megváltoznia.

A rokon értelmű szavak jelentése bizonyos helyzetekben eltérhet:
- előtte én nagyon dugott meleg voltam. Márminthogy
- [nevetünk] Dugott? Már márminthogy rejtett, úgy érted?
- [nevet] Igen,úgy is.
- Énnálam a dugott meleg egy másik kategória…

Bonyolult kommunikációjú család:
- végülis olyan szempontból igaza van Vencelnek (a páromnak) ebben a kérdésben, hogy a kommunikáció nincs meg. Csak mondom, de megvan a kommunikáció.

Miben hasonlít Olaszország Magyarországra?
- ott is van egy nagy olasz baloldal meg egy olasz jobboldal ugyanúgy, mint Magyarországon.

Mazochista reakció anyuka játszmáira:
- Nekem az tetszik, ami – bár nem tetszik, mert föl szokott idegesíteni

Amikor egy nő a férjének coming outol, fontos kihangsúlyozni:
- ez nem rólam szól hanem rólam szól

zavaros identitású ismerősök:
- mert zömébe heteró lányok voltak, akik vagy… fölvállalták a biszexualitásukat

anyuka jótanácsa:
- Hát, csak nehogy úgy járjak, mint én!

Végül a kutató demonstrálja a biológiai és társadalmi nem szétválasztását:
- Tehát hogy azt gondolod, hogy egy apa az máshogy áll hozzá?
- Igen. Igen igen igen igen igen.
- Ez miből fakadóan? Abból, hogy férfi, vagy abból, hogy nem anya?
- Hát ez az egyik a másikat kizárja.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése