2017. január 30., hétfő

A királyok erénye

- Nekünk hatra el kell mennünk - figyelmeztetett Móni, miközben bevergődött az én ablak melletti székem mellé.
- Nekem is - feleltem. - De másfél óra alatt csak befejezik. Viszont itt fel lehet rakni a kabátokat az ablakpárkányra, plusz itt van a radiátor.

Láthatóan Móni is értékelte az ablakpárkány kabáttartó funkcióját. Viszont a beszélgetés nem kezdődött el négykor. Először az volt az indok, hogy a külföldi vendégek, akik az elsődleges célszemélyek lettek volna, még nem jöttek ki az előző meetingről. Aztán Zsazsa, a kerekasztal egyik résztvevője nem volt sehol. Csaknem félóra várakozás után végre Dóri, a moderátor úgy döntött, hogy elkezdik Zsazsa nélkül. Bölcs döntés volt, mert ebben a pillanatban befutott Zsazsa; mint kiderült, az eseményhez kapcsolódóan kellett fénymásolnia (hogy miért neki, az sose derült ki). Így végül félóra késéssel kezdték, és öt húszkor még javában folyt a beszélgetés.
- Nekünk lassan el kéne mennünk - súgta oda Móni.
- Én még megvárnám Anikót. Egyrészt érdekel, hogy mit mond, másrészt mégiscsak ismerős, nem akarok a beszéde közepén kisétálni.
- Jó, annyi még belefér. Szerintem menjünk ki együtt, az kisebb kavarodást okoz.

Azonban az Anikót megelőző beszélők nem tartották a nekik szánt 2 percet, így mire Anikó sorra kerülhetett volna, már 5.35 volt. Móni és Éva úgy döntöttek, hogy nem várnak tovább, így én is összeszedtem a cuccomat. Mivel a második sorban ültünk, egyszerűbb volt kiszlalomozni az előttünk álló székek között és az asztal előtt kimenni. Egyszerűbb, de ugyanakkor feltűnőbb is, főleg, miután Éva lesodorta az előttünk ülő úriember cuccait, én meg csodálkoztam, hogyhogy nem én voltam. A történet poénja persze az, hogy utána még vettem egy kávét, úgyhogy mégis késtem pár percet a hathoz képest.

Két nappal később Olivérékkel a Kamra nézőterén ültünk Emilia Gallottira várva, aki azonban nem jelent meg, sem a darab bármely más szereplője.
- Miért nem kezdik már? Hét óra tíz van! - türelmetlenkedett Olivér. Lala megértőbb volt:
- Várjál, hát vissza kell menniük 200 évet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése