2020. június 1., hétfő

Wienerberg állatkái

Wienerberg egy aranyos kiserdő Bécs munkásnegyedének a kellős közepén, helyes kis tavakkal, a legnagyobbnak a partján nudista stranddal. (Bár ezt illetően megoszlanak a vélemények: egyszer, mikor András ott járt, megjelent egy rendőr és ráparancsolt mindenkire, hogy vegyék fel a gatyát, mert ez nem FKK. Az ott levők bizonygatták, hogy nemhivatalosan évek óta az, de a rendőrt nem sikerült meggyőzni.) Akkor fedeztem fel Wienerberget, amikor a korlátozások miatt nem volt szabad nem-munkaügyben tömegközlekedni, ez ugyanis a tőlünk gyalogosan is könnyen elérhető futóterepek egyike (Tündihez pedig kifejezetten közel van). Itt láttam Bécsben először lábatlan gyíkot is, a domb egyik ösvényén napozott még valamikor márciusban.

Természetesen a legnagyobb tónál, a Wienerbergerteichnél van a legnagyobb élet. Aki csendre és nyugalomra vágyik, az ne ide jöjjön, mert a békák brekegésétől a saját gondolatait se fogja hallani. A tó madárvilágáról tájékoztató táblák is vannak, amelyek nagyban gazdagították némettudásomat, ugyanis megtudtam belőlük, hogy a kacsa azt mondja: kvak-kvak vagy kvek-kvek, míg a vízityúk (Teichhuhn) a kurr vagy kürr kifejezést használja. Az ezen táblával ellátott partszakaszon egyébként még nem találkoztam se kacsával, se vízityúkkal, viszont az egyik öblöt lefoglalták maguknak a hattyúk:


Persze érthető, hogy kijöttek a parthoz: a tó belső részén nem számíthattak ennivalóra az arra járóktól, mivel tábla figyelmeztet rá, hogy csónakázni tilos. A szabály betartását a varjak felügyelik:


Csak a múlt héten fedeztem fel, hogy a nagyobb tó mellett néhány kisebb is található Wienerberg déli részén. Körbefutottam őket; persze a tavakat nagyrészt eltakarta a nádas meg az erdő, időbe telt, míg találtam egy pontot, ahonnét ráláttam a nyílt vízre. Itt megálltam nézelődni és megállapítottam, hogy már pirul a cseresznye. Nem voltam ezzel egyedül: hamarosan észrevettem, hogy az egyik fán egy mókus üldögél és izgatottan figyeli, mit nézek.


Beszéltem kicsit hozzá, de megunta: leugrott a fáról és beszaladt a közeli vendéglátóipari egység teraszára. Gondoltam, szólok neki, hogy még zárva vannak, de aztán meggondoltam magam. A mókus okos állat, kiszolgálja magát, ha szükséges.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése