2021. március 15., hétfő

Headset

 Volt egy nagyon klassz headsetem a telefonomhoz, mindig azon hallgattam zenét hosszabb utazások során (akár a városban, akár pl. a Flixbuszon Bécs és Budapest között, amikor még járt). Külön előnye volt, hogy volt egy kis műanyag izé, amire fel lehetett tekerni. Továbbá könnyű volt a jobb és a bal fület megkülönböztetni, mert az egyikről egyszer elveszett a kis műanyag kupak, és a régi, már nem működő headsetem fehér kupakját tettem rá. Így a hagyományos szimbolika szerint a jobb fül volt a fehér, a bal a fekete.

Ezt a szuper headsetet valamikor a télen sajnos elhagytam. Egy nap futás közben megállapítottam, hogy benne maradt a futópulcsim zsebében, pedig aznap nem is volt rá szükség, mert közeli terepre mentem (ugye futás közben nem hallgatok zenét, csak oda- meg visszaútban, de tízperces utakon megint nem). Na aznap sikerült elveszíteni a cuccot. Mindez a szigorú lockdown alatt, amikor a nem-élelmiszer üzletek zárva voltak. Szerencsére emlékeztem, hogy egyes metróállomásokon van mobilalkatrész-automata, gondoltam, majd onnan veszek. Azt sajnos nem jegyeztem meg, hogy hol van ilyen automata, így többször nem sikerült a vásárlás, míg végül nagy meglepetésemre a viszonylag kis forgalmú Erdbergen találtam egyet. Az mondjuk kicsit vicces, hogy egy mobilcuccokat áruló automata hogyhogy nem fogad el kártyát, de szerencsére készpénzautomata is volt a közelben, így hazafelé már új, fehér headsetemen hallgattam a zenét.

A fehér headset még egy alkalommal szerepelt - azután szőrén-szálán eltűnt. Átnéztem az összes polcot, rekeszt és zsebet, hiába. Zenehallgatás nélkül viszont megfájdul a fejem a járműzúgástól, tehát lépni kellett valamit. Legközelebb, amikor a Praterbe mentem futni, direkt betettem egy tízeuróst (ennyi volt az automatából a headset) és Erdbergben ismét az automatához fordultam. Arra nem emlékeztem, a többfajta headset közül melyik volt a múltkori, így megvettem az egyik fehéret. Sajnos azonban már a metrón szembesültem vele, hogy a csatlakozója nem illik a telefonomba. Nagyon stresszelt, hogy megint zene nélkül maradok, így megnéztem, hol esik útba MediaMarkt, és leszálltam emiatt a Mariahilferen (szerencsére eddigre már enyhült a lockdown és kinyitottak az üzletek). A MediaMarktban egyrészt meg kellett állapítanom, hogy olcsóbbak a headsetek, mint automatából, másrészt rengeteg fajtát találtam. Persze ezek is úgy voltak csomagolva, hogy a csatlakozó kívülről ne látszódjék, de egy alkalmazott megmutatta, hol tudom kideríteni a csatlakozó formáját a dobozról (persze az automatánál ez nem ment volna). Kiválasztottam egy kéket abból a megfontolásból, hogy azt könnyebb észrevenni, ráadásul volt hozzá két pár tartalék műanyag kupak, amit szintén hasznosnak ítéltem.

Otthon az új fehér headsetet odaadtam Andrásnak, hátha tudja használni valamire. A laptopjába valóban belement, de a gép nem ismerte fel - többek közt azért, mert nem ismerte a pontos típust, ugyanis a dobozát még Erdbergben kidobtam (nem fért bele a zsebembe). Arra jutott, hogy másnap egy automatánál megnézi. Meg is nézte, de ennek ellenére nem sikerült a konfigurálás: a renitens headset csak iPhone-okkal kompatibilis.

Ugyanezen a napon a flakontartó övtáskám egy ritkán használt zsebében megtaláltam a régi fehér headsetet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése