2021. március 13., szombat

Maszkműsor a 10A-n

 Az, hogy a tömegközlekedésen fel kell venni a maszkot, többfelé okoz nehézségeket, de a legtöbb érdekes műsort ezzel kapcsolatban a 10A buszon tapasztaltam. Ezt én annak tudom be, hogy ennek a járatnak a legtöbb megállójában nincs elektronikus kijelző, ami mutatná, mikor jön a következő, így azokat, akik nem akarnak 10+ percet maszk nélkül ácsorogni, váratlanul érheti a jármű megjelenése. Meg persze vannak, akik eleve sportszerű nehezítéssel indulnak. A múltkor felszállt egy fickó, akinek nem volt karja (mármint kézfeje volt, de az mindkét oldalon a vállából nőtt ki). Leült, elővette a maszkját és megpróbálta felvenni. Az egyik fülére még csak felakasztotta, de nem tudott elég messzire nyúlni ahhoz, hogy a másikat is elérje. Próbálta beleforgatni az arcát a maszkba, de sikertelenül. Dilemmáztam, hogy odamenjek-e hozzá segíteni, hiszen akkor meg a két méter távolságtartást szegném meg, és lehet, hogy ő ezzel veszélyeztetve érezné magát. De megoldódott a kérdés, mert a férfi a hozzá legközelebb élő nőt kérte meg, hogy segítsen, és ő meg is tette.

Pár napja egy másik férfi szenvedett meg a kötelező maszkviselettel. Neki voltak karjai, viszont egyik kezében a telefonját tartotta, a hóna alatt hatalmas mappát cipelt, mellette pedig a megállóban egy próbababa állt (abból a fejetlen-végtagmentes fajtából, amikre a szabászatokban a ruhákat próbálják rá - sose értettem amúgy, hogy ez hogy működik, lévén az embereknek a törzse is különböző méretű). Mikor megállt a busz, a fickó elengedte a próbababát és egyik lábával fellépett a busz lépcsőjére. Már attól féltem, otthagyja a bábut, de aztán visszanyújt érte és feltette. Most már ott állt a buszon, csak éppen a maszkot kellett volna fölvennie. Ebben nemcsak az akadályozta, hogy mindkét keze tele volt (hiszen a mozgó járművön a bábut is fogni kellett), hanem a headset zsinórja is, ami a telefonjából lógott ki. Ezzel tudtam empatizálni, mert nekem is bonyolult szokott lenni a headsetre és a napszemüvegem szárára feltenni a maszkot (mindezt hideg időben úgy, hogy a fülvédő és/vagy kapucni is a fülemen maradjon). A helyében én letettem volna egy üres ülésre a bábut és a mappát, de neki ez nem jutott eszébe, hanem megpróbálta ugyanabban a kezében fogni a telefont és a maszkot, és így a füléhez emelni azt, mindeközben felkarjával a törzséhez szorítva a mappát. A zsinór még így is bekavart, így végül kivette a füléből a headsetet, feltette a maszkot, majd visszadugta a headsetet. Minek egyszerűen megoldani, ha bonyolultul is lehet, nem igaz?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése