2021. március 8., hétfő

Schwarzenbergpark

 A Schwarzenbergparkban (amely tulajdonképpen a neuwaldeggi kastély parkja, csak nincs körülkerítve) többször futottam már, és mindig láttam, hogy a szokásos turistatérkép mellett egy ponton egy parktérkép is van. Futás közben viszont nem volt időm ezt áttanulmányozni, így kapóra jött, hogy most vasárnap Annácskával túrát terveztünk arrafelé. Leginkább az érdekelt, mit ábrázol az a szobor, ami az erdő szélén áll, azonban elég messze az úttól ahhoz, hogy most olvadáskor ne akarjon az ember áttapicskolni oda a mocsáron.

A térkép valóban számos tereptárgyat jelölt meg, a jobboldalon található magyarázatok azonban elég furák voltak. Az "egy hely, ahol szarvasokat és dámvadakat etetnek" már múltkor is feltűnt, de nem vagy nem találtam meg, vagy akkor pont nem etettek senkit (ez most is így volt). Ennek mintájára olyan is szerepelt, hogy "egy pad, ahonnan belátni a mezőt."

- A szoborról mondanak valamit? - kérdeztem.

- Az nincs rajta. Gondolod, hogy tényleg itt van Rousseau sírja? Találtam egy Rousseau-mauzóleumot.

- Valószínűleg csak emlékmű - feleltem, lokalizáltam a fenti tereptárgyat, valamint találtam az út túloldalán még egy vonatkozó darabot: "kis pad, ahonnét tiszta időben látni a Rousseau-emlékművet". A térkép szélén a "holland falu (ma Hameau)" felirat díszelgett.

- Most hogyan tovább?-kérdeztem.

- Én benne vagyok, hogy megnézzük a holland falut - felelte Annácska és elindultunk. Az útelágazásban egy kőlap állt, rajta vésett szöveggel.

- Ez itt a "kleines izé, ahonnét látni a mező egy részét"-tippeltem.

Hameau a hegyen van, úgyhogy fölfele menet némi sárral találkoztunk, valamint megállapítottuk, hogy idén korán előbújt a medvehagyma. "Holland falu" gyanánt egyetlen épület díszeleg a hegytetőn:


- Engem ez annyira nem emlékeztet Hollandiára. Meg egyébként is, egy osztrák miért pont holland falut építtet? És miért a hegy tetejére?

- Miért, egy hollandnak biztosan élmény ilyen magasan lenni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése