2022. augusztus 18., csütörtök

Mária nem a túrázók védőszentje

 Igazán nem kívánok rosszat mondani Szűz Máriáról, de az az igazság, hogy mindenórás terhesen végrehajtott betlehemi teljesítménytúrája ellenére a természetjárókat kevéssé favorizálja. Froji annak idején mesélt élete első vízitúrájáról, ahol valamiért egy "Mária, segíts!" nevű hajóba kerültek - a név értelmet nyert, mikor a hajó már az első napon léket kapott. Hasonlóképpen, a mi kenutúránkon már az első nap befordultunk a vízbe Santa Maria nevű hajónkkal, amelyet ennek hatására átkereszteltünk Sánta Máriára. Mindez azonban semmi ahhoz képest, amit a Semmeringen játszott el velem.

Azt találtam ki ugyanis, hogy megmászom a Sonnwendstein nevű hegyet. A Komootról szépen letöltöttem az útvonalat, itt be voltak jelölve a nevezetes pontok, köztük egy kápolna. A Komoot túráinak az az egy hibája van, hogy a terepen a legritkább esetben feleltethetők meg létező turistautaknak. A Sonnwendsteinre több út is visz, egyikükön találtam egy táblát "Maria Schutz" felirattal. Arra a következtetésre jutottam, hogy ez lehet a kápolna, vagyis ebből az irányból tudom "szabályosan" megközelíteni a hegyet. El is indultam egy kellemes erdei úton, amelyet időnként szép sziklák tarkítottak,

más helyen pedig gyönyörű kilátás nyílt a környékre, beleértve a völgyhidat:


Az út helyenként lejtett ugyan, de hát előfordul az ilyesmi; még örültem is, hogy ezt az irányt választottam a hegymenethez, mert milyen szar lenne már délután a nagy melegben az út végén még felfelé menni. Az első aggasztó pillanat akkor volt, mikor a kék jelzés, "Sonnwendstein" feliratú nyíllal kiegészítve, felkanyarodott a hegyoldalba. Én azonban úgy voltam vele, hogy az biztos egy másik út, és mentem kitartóan Maria Schutz felé. Egészen addig, míg az út le nem kanyarodott a völgybe, ahol is egy kegyhelyet találtam, lourdes-i grottóval, viszont kápolna nélkül. Okos, ámde lassú telefonomnak eddig tartott, míg összepárosította a Komoot appot a GPS-szel, és szembesültem vele, hogy a tervezett úthoz képest a hegy túloldalán vagyok. Mit volt mit tenni: visszamentem egészen addig, ahol elhagytam a kék jelzést és elindultam rajta fölfelé a hegyre.

Fent a Sonnwendsteinen azután több felfedezést is tettem:

1. errefelé tejszínhab nélkül eszik a somlóit (ez nem tartozik a tárgyhoz, viszont örömteli felfedezés)

2. ha Maria Schutz településen kicsit tovább megyek, egy másik úton is feljuthattam volna a hegytetőre, és

3. a hegy tetején található, a Komoot appon is jelzett kápolnának semmi köze Szűz Máriához.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése