2023. október 12., csütörtök

Krk állatkái

 Bármely horvátországi állatos beszámolónak a macskákkal kell kezdődnie. Mint minden horvát településen, Baškában is rengeteg macska téblábolt, különösen a haléttermek környékén. Ám túrázás közben bebizonyosodott, hogy nemcsak a tengerpartot kedvelik. Batomalj falucska kálváriatemploma mellett pici temetőt találtunk, amelyet Feri azonnal lecsekkolt, aztán sietett hozzám.

- Egy nagyon pici cica van a temetőben - jelentette. Valóban icipici jószágot talált: még kék volt a szemecskéje, és alig volt nagyobb a bokrok leveleinél:


Kis méreténél annál nagyobb volt a tudatossága. Mikor meglátott minket, a piros műanyag tányérhoz ment és kis mancsával célzatosan dobolni kezdett rajta. Rögtön felvettem a tálkát és a vízcsaphoz mentem vele, ahol amúgy is be akartam nedvesíteni a túrakendőmet. Most egy füst alatt a tálkát is megtöltöttem vízzel, aztán csöpögő kendővel indultam vissza a temetőbe. Időközben előkerült a kiscica mamája is, aki a csöpögő cuccaimtól kicsit vizes lett, de legalább kapott inni babájával együtt.

Magasabbra érve nem annyira a napsütés, inkább a szél okoz problémát. A környékbeli birkák úgy oldották meg a problémát, hogy a sziklákhoz lapultak:



Krk legmagasabb csúcsa kopár fennsíkból emelkedik ki, ahol minden csepp víznek hatalmas az értéke. Az a pár tócsa, amit találtunk, tele volt apró békákkal. Azoknak, akik ismét lehűtötték magukat vagy fejkendőjüket, ügyelniük kellett, hogy ne szedjenek ki egy füst alatt kétéltűeket a vízből, illetve ne tapossanak rájuk.


Mi is hozzájárultunk Krk állatvilágának bővítéséhez, amennyiben magunkkal vittük Barackot, a túrakutyát. Az állatka hősiesen végigtúrázta a két napot, bár egy meredekebb lejtőn Rolandnak a nyakában kellett levinnie. Viszont a távot túl is teljesítette, hiszen reggelenként még túra előtt sétálni is mentek Rolanddal. Egy nap én is csatlakoztam hozzájuk. Baracknak és Rolandnak eltérő elképzelése volt a séta hosszáról: utóbbi szeretett volna még kávézni és összepakolni indulás előtt, a kutyust viszont sokkal jobban érdekelték a városi izgalmas szagok. Mikor látta, hogy odaértünk az apartman bejáratához, tüntetően leült a földre és nem volt hajlandó továbbmenni.

- Menjünk be a terasz felől - javasoltam. - Nyitva hagytam a teraszajtót.

A csel bevált. Amikor látta, hogy a bejárattal ellentétes irányba indulunk el, Barack készséggel követett minket, amíg a teraszon át vissza nem értünk az apartmanba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése