2011. március 25., péntek

Flashmob

Kicsit bizonytalankodva vágtam át a téren a Gödör felé, ugyanis nem voltam biztos abban, mi az esemény koncepciója. Dementia, az ötlet eredeti gazdája úgy gondolta, csókolózó heteró párok is kellenek az azonos neműek mellé, vagyis olyan emberekre lesz szükség, akik adott esetben hajlandóak ellenkező neművel is smárolni – hozzátette, hogy ő pont rám gondolt. Noha a jó ügy érdekében el tudom képzelni, hogy barátságból lesmároljam Dementiát, egy ismeretlen pasival ezt annyira nem szerettem volna, még ha meleg is az illető. De úgy gondoltam, még mindig kiszállhatok, ha nem tetszik valami.

Láthatóan nemcsak hozzám nem jutottak el infók. Mikor odaértem a csoporthoz, Gyurmatya éppen SMS-instrukciókat nyújtott néhány eltévedt aktivistának.
-Te is jöttél csókolózni?-nevetett.-És lánnyal fogsz vagy fiúval?
-Hát reményeim szerint lánnyal, de végszükség esetén-nem folytattam, mert Gyurmatya arcára kiült a rémület. Ha mélyebben belemegyünk a történetbe, még rémálmai lesznek arról, hogy velem csókolózik.

Szerencsére kiderült, hogy csak azonos nemű párok vehetnek részt az akcióban. Erika ráadásul megnyugtatta azokat, akiknek erkölcsi aggályaik voltak:
-Nem muszáj a végsőkig elmenni.
Mint kiderült, az ő ártatlan lelkének a nyelves csók jelenti a „végsők”-et, viszont a jelenlevők többségének valószínűleg nem, ahogy a kommentárokból kiderült:
-De ha mégis, használjatok óvszert!
-Ne élvezzetek az aluljáró kövére, mert még feltöröltetik velünk.
Aki pár nélkül jött, annak kiosztottak egyet; nekem egy különösen bájos, göndör hajú orosz lányka jutott. Lovagiasságból megkérdeztem, hogy el akar-e menni „a végsőkig”. Sajnos nemet mondott, így megállapodtunk az ölelkezésben és simogatásban. Másoknál kicsit komplikáltabb volt a helyzet. Zsolti előre közölte, hogy ő nem fog smárolni, elvégre van barátja. Mikor azonban kiderült, hogy álmai egykori férfija, Pötyi lesz a partnere, felvetette, hogy mégis lehetne csók a dologból, ekkor azonban Pötyi visszakozott. A két Milán már megállapodott, hogy egymást választják, mikor befutott Imi.
-Szia!-köszöntöttem lelkesen.-Te kivel csókolózol?
-Milánnal.
-Az nem lehet, Milán a Milánnal csókolózik.-Jó, hogy ezt pszichiáter nem hallotta, még bevitte volna Milánt súlyos személyiségzavar miatt. Aztán kiderült, hogy Imi és Milán már korábban megállapodtak, csak mikor Imi késett, akkor biztosította be magát Milán a másik Milánnal.

Időközben az is kiderült, hogy a metróban fogjuk végrehajtani az akciót, a pékség előtt. Oda persze csak jeggyel lehet lemenni, ami sokaknak nem volt, így Gábor leszaladt jegyeket venni, imígyen adományával is támogatva az akciócsoportot. Ezalatt Erika elmondta, hogy tapsra indul az akció, egy percen át kell csókolózni, és majd tapssal jeleznek, mikor fejezzük be. Lent az aluljáróban azonban olyan zaj volt, hogy többekben kétségek támadtak, fogjuk-e hallani a tapsot. Erika megnyugtatott minket, hogy nagyon élesen tud fütyülni, azt a jelzést biztosan meghalljuk. Indító jelként továbbá Milán leveszi majd a pulóverét a rózsaszín pólója fölül. Elég hülyén nézhettünk ki, amint igyekszünk szétszóródni az aluljáróban (persze párosával), miközben folyamatosan Milánt figyeljük. Aztán megadta a jelet. Nagyon kellemes akció következett, bájos partnernőm egész jól beleélte magát – aztán felhangzott a fütty és mindenki abbahagyta.
-Ez biztosan nem volt még egy perc-mondta partnerem, aminek nagyon örültem, mert ezek szerint nem unta. Viszont kiderült: igaza van. Erika a füttyöt nem nekünk szánta, hanem az aluljáróban járkáló emberek figyelmét akarta vele felkelteni, ők ugyanis rá se rántottak a körülöttük csókolózó meleg párokra. Minthogy így a flashmob sikertelen volt, felvetődött, hogy menjünk fel a térre a templom elé és ott ismételjük meg az akciót. Fel is mentünk, ám alig volt több ember a téren, mint cigány egy Jobbik-gyűlésen. Valaki fölvetette, hogy menjünk át a Gödör elé, de Erika azt mondta, ott csak fiatalok üldögélnek, azok meg úgyis toleránsak. Felmerült még a Bazilika is mint lehetséges helyszín, esetleg a kettő kombinálva.
-Csókolózza körbe Budapestet!

Végül maradtunk a templom előtt. Ezúttal több időnk volt egymásba fordulni, és azt hiszem, határozottan rá tudtunk hangolódni a dologra. Nem is érzékeltük, hogyan reagálnak ránk a járókelők. Utána Erika elmondta, hogy csak ketten szóltak be a csoportnak; ezek ráadásul fiatalok voltak, amin ő mélyen megdöbbent. (Én nem; Melegség és Megismerés órákat tartok.) Milán viszont odajött hozzánk gratulálni.
-Nagyon jól csináltátok! Annyira hiteles volt!
-Hát igen, a színészi képesség nagy adomány-feleltem. Nem tettem hozzá, hogy persze az alakítás a partneren is múlik…

5 megjegyzés:

  1. Remélem, a következőn én is ott tudok már lenni. Büszke vagyok rátok! :-)

    VálaszTörlés
  2. Gyere, gyere! Invitáld csinos, szingli leszbikus ismerőseidet! :-)

    VálaszTörlés
  3. Hiába minden, a macska csak ragadozó állat! :-)

    VálaszTörlés
  4. De milyen szép is, ha direkt megkérik a ragadozásra, és ezzel még jó ügyet is támogat! :-)

    VálaszTörlés
  5. Úgy tűnik, terjed az infó... Tegnap a tüntetésről hazafele átsétáltunk a Lánchidon. Fellelkesülve azt javasoltam, tűzzük ki az oroszlánokra a szivárványszinű zászlót. Mire Dani megjegyezte:
    -Ha jól tudom, az orosz lányokra te már kitűzted...

    VálaszTörlés