2013. június 27., csütörtök

Szentkép a sziklán



- Odanézzetek, egy kép van a sziklán! – kiáltotta Tóni. Valóban: annak a helynek az oldalán, ahol előző nap láncokon kapaszkodtunk fölfelé, egy álló téglalap alakú világosabb folt volt látható, amelyen mintha egy sötét alak állt volna.
- Ezt valaki odafestette- jelentette ki Tóni.
- Ugyan már, természetes úton is keletkezhet ilyen – tiltakozott Csaba.
- Ez nem lehet természetes! Nézd már meg, szabályos téglalap…
- Annyira azért nem szabályos…
- És egyértelműen egy emberi alak van rajta! Ha ez természetesen keletkezett, akkor ez egy csoda!
- Lehet, hogy tényleg az – morfondírozott Csaba. – Szűz Mária megjelent a hitetleneknek a Hochtor oldalán.
- Szerintem ez inkább Szent István, és a kezét az Aranybullán tartja – vélte Tóni, nagyvonalúan eltekintve attól a ténytől, hogy az Aranybulla Szent Istvánnál későbbi keletkezésű.
- Mondjuk szerintem inkább a Batman – jegyeztem meg, mert két hegyes fület és palástot véltem felfedezni a képen.
- Ebbe mindenki azt lát bele, amit akar – mondta Feri. – Ha egy FIDESZ-es volna itt, ő Orbán Viktort látná, aki kezét az Alaptörvényre helyezi, és fölötte rovásírással a feliratot, hogy „nem leszünk gyarmat!”
- Most ebből neked az jön ki, hogy én Batman-hívő vagyok? – kérdeztem kissé elbizonytalanodva, de a többiek elfogadták Feri magyarázatát és továbbindultak, Sztell nagy bánatára, aki épp ekkor próbálta volna elkezdeni videóra venni a társalgást.

Gergő utóbb utánanézett és azt találta, hogy a „szentkép” természetes eredetű, viszont pár éve leesett a feje. Ezzel egy probléma van: mindannyian olyan alakokat láttunk bele, akiknek feje is volt. Lehet, hogy túlzottan hozzászoktunk a fejetlenséghez?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése