2014. február 24., hétfő

Börzsönyi lost and found, avagy tanmese az erdőben eltulajdonított tárgyakról

A Nagy Hideg-hegy után kettévált a csapat: míg Tóni a többieket levezette egy mély völgybe és vissza fel, Attila és én egyenesen a Csóványosnak tartottunk. Mondjuk annyira egyenes nem volt, mert a legrövidebb út helyett a szép sziklákkal tarkított piros háromszögön indultunk el végül. Szerencsés ötlet volt: alig párszáz méter után találtam a földön egy teljesen működőképes kisméretű elemlámpát. Mivel kevéssé tudtam elképzelni, hogy tulajdonosa visszajönne érte, zsebre tettem. Attila gyorsan számba vette, hány zseblámpája van, és arra jutott, hogy a szükségesnél több, ezért a leletet átengedte nekem. Ő megelégedett azzal, hogy három geoládát is fel tudott keresni ezen a rövid útszakaszon (ez hárommal több volt, mint amennyire Tóni vezetésével lett volna lehetősége).

Tóniék a Csóványoson értek utol minket, és elpanaszolták, hogy útjuk egyáltalán nem volt szép, ráadásul csak 5 perc jutott ebédidőre. Ezt leginkább Péter szenvedte meg, aki ebédnél a kesztyűjére ült le a nyirkos fatörzs helyett. Mikor Tóni 5 perc után elkiáltotta magát, hogy „indulás!”, elfeledkezett az eredeti pécsi kesztyűről és otthagyta a fatörzsön. Erre csak a Csóványoson döbbent rá, amikor már nem lett volna ideje visszamenni érte akkor sem, ha történetesen nem jelzetlen úton történik mindez. Bosszankodva indult hát tovább.

Nekem is hamarosan akadt bosszankodnivalóm: fényképezőgépem, amely már több mint egy éve halódott (például vakuzni csak halszemoptikával volt hajlandó - ebből igen érdekes templombelső-fotók születtek), most végképp felmondta a szolgálatot. Jócskán lemaradtam, míg megpróbáltam működésre bírni: csak a Foltán-keresztnél értem utol a többieket. Péter fáradtan zuhant le egy padra.
- Baromi nehéz ez a kalapács! - sóhajtotta. Ekkor tudtam meg, hogy nem sokkal szétválásunk után (még 5 perces ebédjük előtt) ő egy kalapácsot talált az ösvényen és elrakta, hátha jó lesz valamire.

A kalapács-sztorit persze a többiek sem hagyták szó nélkül. Amikor, már Királyrét közelében, egy autólámpa hevert lefordítva az ösvényen, rögtön hátrakiáltottak Péternek, hogy nem akarja-e elrakni azt is.
- Kissé nyomottan néz ki - állapítottam meg, miután túrabotommal megfordítottam.
- Nem baj, majd a kalapáccsal helyrekalapálja - mondta Sanyi. Péter nem tette el az autólámpát, sőt a szintén az erdőben talált olajos hordót sem, amelyet szintén ajánlgattunk neki. Magát a kalapácsot csak lent a faluban pillantottam meg először, és megállapítottam, hogy elég rozsdás. Sanyinak erre is volt megoldása:
- Majd lejön róla a rozsda, miközben az autólámpát kalapálja.

Tanulság: ha az ember talált tárgyakat tulajdonít el az erdőben, az megbosszulja magát.

2 megjegyzés:

  1. A kedves olvasó azért ne gondolja, hogy ott valami nagylelkű átengedésről lett volna szó, de ha egyszer Macskamedve látta meg először, hajolt le érte, fogta meg, vette fel az avarból és már össze-vissza kapcsolgatta mire utolértem... szóval egyszerűen nem lehetett kitalálni már semmiféle jogos indokot a lelet einstandjára... Attila

    VálaszTörlés