2018. február 27., kedd

Vadászat a Zöld Februárra

A MOL Limó elektromos autókat február 25-ig kedvezményesen lehetett kölcsönözni. András többször járt már ilyennel, és elhatároztuk, hogy vasárnap - az akció utolsó napján - engem is elvisz egy körre. Megnézte tehát a mobilján, hol a legközelebbi szabad autó.
- Nincs egy se a közelben, a legközelebbi az Aréna Plázánál van.
- Az annyira nincs messze - véltem, és elkezdtem fölvenni a farmeromat.
- De 20 perccel előtte lehet lefoglalni, utána leveszik rólad, 20 perc alatt pedig nem érünk oda.
- Hát ha sietünk, talán.
De Andrásnak áthidaló ötlete támadt: felhívta Livit, hogy foglalja le neki azt az autót, így 20 perc múlva mi foglalhatjuk le és nyertünk egy csomó időt. A tranzakció végeztével bedugtam a farmerba a másik lábamat is (amíg bizonytalan volt a dolog, ott álltam félig nadrágban, félig anélkül) és elindultunk. András villamossal akart menni a Blaháig, amit én nem tartottam jó ötletnek, mert a megállóban ácsorogva még hidegebb van, várakozás közben viszont András az appot figyelte.
- Letettek egyet, itt a szomszéd utcában! - kiáltott fel. Rögtön elindultunk és meg is találtuk a kis zöld jószágot, aki beszállás után udvariasan (bár tegezve) üdvözölt minket. András bedugta a slusszkulcsot, de akárhogy próbálkozott, nem sikerült elindítani.
- Ilyen már volt egyszer. Az istennek se indult be.
- De hát működnie kell, hiszen most hozták ide.
- De nem működik. Ezt nem hiszem el!
Mit volt mit tenni: kiszálltunk, sorsára hagytuk a barátságos autócskát és elindultunk az Aréna Plázához. Közben elvileg már letelt a 20 perc, amire Livi lefoglalta az ottani kocsit, az mégsem jelent meg az elérhető járművel listáján.
- Lehet, hogy valaki más lecsapott rá?
- Nem hiszem, folyamatosan néztem az appot. Annak nagyon gyorsnak kellett lennie.
Még nagyobb meglepetés volt azonnal, hogy az Aréna Pláza előtt ott állt a kis zöld kocsi. Csak éppen nem szerepelt az appon, így nem tudtuk lefoglalni és elvinni.
- Szerintem lefagyott a rendszer - vélte András. - Már egy ideje nem változtak az elérhető autók. Gondolom, mindenki ki akarja használni az utolsó napot és túlterhelték a szervert.
Beültünk a plázába kávézni, abban a reményben, hogy hátha megjavul a rendszer, de hiába: a fizikailag ott parkoló zöld autó (és mellette egy benzines társa) láthatatlanok voltak a világhálón.
- Nem baj - mondta András. - Jövő héten már 66 forintba fog kerülni, akkor a kutya se fogja őket használni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése