2018. február 28., szerda

Macskalkalmazottak Fuerteventurán

Az állatkerti macskalkalmazottakon nem azokat a macskaféléket értem, akik az állatkert nevű wellnesshotelben állandó lakosztályt birtokolnak, például őket:

Fuerteventurán ugyanis számos macskát foglalkoztatnak az állatkertek és egyéb intézmények.

Először Morro Jable közelében találtunk egy lepukkadt egykori állatkertet, amit valószínűleg az Oasis Park sikere tett tönkre. A romok között ma már csak a biztonsági őrként funkcionáló macskák kóborolnak, akik munkahelyi bónuszként az egykori kávézó porceláncsészéiben kapják az ennivalót.

Az Oasis Parkban nem sokkal megérkezésem után arra lettem figyelmes, hogy egy csapat orosz kisgyerek egy zászlós farkú fekete-fehér macskát kerget. Mivel tudom, hogy a macskáknak az orosz kisgyerek a legnagyobb természetes ellensége, nem lepődtem meg, hogy az állatka illegalitásba vonult a dús növényzet alatt. Annál jobban meglepődtem viszont, hogy tőlem nemcsak nem félt, hanem elindulva vissza-visszanézett, hogy követem-e. Amikor elágazott az út, egy pillanatra szem elől vesztettem, de aztán ismét megtaláltuk egymást. A cicvák - akit foglalkozásáról Guíának, azaz idegenvezetőnek neveztem el - egészen a vidrák kifutójáig kísért. Nem csoda, hogy ezt meg akarta mutatni: az Oasis Park vidráinak saját többemeletes, medencés luxuslakosztálya van:


Két másik macskalkalmazottal többször is összefutottam az Oasis Parkban. Az egyik az éttermek körül lézengett, és lelkesen fogadta a simogatást; az iránt kevésbé volt lelkes, hogy az olaszok kenyérrel próbálták etetni. A másikat, egy fiatal fehér cicát, először még reggel fedeztem fel összegömbölyödve a növények között, mikor azonban barátkozni próbáltam vele, felháborodottan közölte, hogy neki most pihenőideje van. Mivel kora délután ugyanez a cica egy másik bokor alatt, de ugyanúgy pihent, nem igazán tekinthetjük a munkamorál mintaképének.

Betancuria, a régi főváros tele van méregdrága kávézókkal és azokhoz tartozó árnyas, virágos kerthelyiségekkel. Abban az étteremben, ahová beültünk, a vendégek igen gyakran hagytak maradékot a tányérjukon. Ezért aztán több macska is foglalkozott ezeknek az eltakarításával. A tányéron a luxusételek széles választéka tornyosult egymás mellett, így a macskák nyugodtan vártak a sorukra: tudták, hogy mindenkinek bőven jut az ellátmányból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése