2020. május 25., hétfő

Nemzetközi Törülközőnap

Nem vagyok túl jó a dátumokban; a szüleim házassági évfordulóját illetően sem tudtam eldönteni, hogy két dátum közül melyik, aztán a biztonság kedvéért a korábbin köszöntöttem fel őket, hogy ha kiderülne, mégsem aznap van, azt mondhassam, hogy előre gondolkoztam. (Bejött: aznap volt). Szerencsére vannak a dátumokhoz sokkal jobban értő ismerőseim, így reggel Flóristól tudtam meg, hogy ma van a Nemzetközi Törülközőnap! (Erről részletesebben itt: https://hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%B6r%C3%BClk%C3%B6z%C5%91nap). Eddig mindig sikerült lemaradnom róla, így úgy döntöttem, ma tényleg megtartom és mindenhová viszek törülközőt. Mondjuk rögtön eszembe jutott, hogy délután állatorvoshoz kell mennünk, úgyhogy megkérdeztem Flórist, szerinte a doktor néni hülyének fog-e nézni, ha a macska mellett törülközőt is viszek. Flóris azt mondta, egyáltalán nem (most vagy azért, mert ő is állatorvos és tudja, hogy azok hozzá vannak szokva a fura alakokhoz, vagy mert úgy gondolta, egy engem ismerő állatorvos már semmin nem csodálkozik), de nekem is eszembe jutott, hogy ezt az állatorvost már nem tudom meglepni (https://macskamedve.blogspot.com/2020/04/nyelvgyakorlas-az-allatorvosnal.html). Úgyhogy betettem a hátizsák aljába a kék törülközőmet.

Dél körül egész jó volt az idő, de pont amikor készülődni kellett volna az állatorvoshoz, ömleni kezdett az eső. Emellett szél is fújt, úgyhogy esernyőt vinni akkor is reménytelen vállalkozás lett volna, ha ez nem nehezítené meg azt, hogy adott esetben a makkát áttegyem egyik kezemből a másikba. Felvettem az esőkabátom, és rohamléptekkel indultunk a rendelőbe. Igyekeztem a makkát védeni a víztől, amennyire tudtam, de ez elég korlátozott mértékben sikerült. A kezelés után a doktor néni mondta is, hogy szívesen ad valami papírtörlőt vagy lapot, hogy lefedjem a macskahordozót, mert Kristóf a jelek szerint nem örült neki, hogy vizes lett.

És ekkor jöttem rá, hogy semmi sem történik véletlenül.
- Köszönöm, van törülközőm - mondtam, elővettem a kék törülközőt és kikísérleteztem, hogyan lehet úgy rátenni a cicahordozóra, hogy annak meg is tudjam fogni a fogantyúját. Egy fiatal pár, aki a fekete nyusziját dédelgette a sarokban, érdeklődve figyelték a műveletet.
- Az egy macska? - kérdezte a srác.
-Igen - feleltem, majd a biztonság kedvéért hozzátettem: - Mármint nem ez a kék, hanem aki belül van.
- Gondoltam, mert egy pillanatra láttam a szemét.

Megbeszéltük a makkát meg azt, hogy ők ivartalanítani hozták a nyuszit (ezt lelkesen támogattam), majd elindultunk Kristóffal hazafelé, ő a kék törülközővel befedve. CSak két utcasarokra van a rendelő, de a kék törülköző csuromvíz lett, mire hazaértünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése