2021. július 31., szombat

Tami, a fényhozó

- Nagyon rossz itt a megvilágítás - panaszkodtam Taminak. - Egyedül csak annak a fekete lámpának elég erős a fénye, de az meg túl messze van a számítógéptől, hogy megvilágítsa a billentyűzetet meg a képernyőt. Elég szar egyáltalán nem látni, hogy mit írok. 

 Először csak a koppanást érzékeltem, hogy valami leesett (később se derült ki, mi volt az), aztán rájöttem, mitől: Tami átnyúlt az asztalon, lekapcsolta annak túlsó széléről a lámpát és áttette a hozzám közelebbi oldalra. Azaz csak áttette volna, mert nem jött rá, hogyan kell a lámpát rögzítő elemet föltenni és a lámpát beletenni. Több irányból is próbálta, de valahogy egyik sem rögzítette megfelelően. 
- Meg kellett volna néznem, hogyan rögzíti, mielőtt leszedem - állapította meg. - Nézzük meg a neten.

Beírtam, hogy "Egon lámpa", és Rónai Egon tévéműsorai mellett a google valóban kiadott egy csomó képet csillárokról. Pontosítottam, hogy "Egon asztali lámpa", és jöttek is a képek, de szerelési útmutató nélkül.
 - Valami youtube oktatóvideó kéne - javasolta Tami, aki harmadszorra szedte szét a lámpa elemeit. A youtube-on végigfutottam ugyanezt a kört, hogy "Egon" (Rónai Egon), "Egon lámpák" (reklámfilm) és "Egon asztali lámpák" (másik reklámfilm). Az "Egon asztali lámpa rögzítése" keresésre legközelebbi találatként a "Lehetek-e egyszerre homoszexuális és keresztény?" kisfilmet adta ki, amiből arra következtettem, hogy a Tami által remélt oktatófilm nem létezik. 

Tami ezen a ponton döntött úgy, hogy telefonos segítséget kér. Biztosra vettem, hogy van valami szerelőszaki haverja, ezért kicsit meglepődtem, mikor Kátya szólalt meg a telefon túlsó végén, de gondoltam, hátha vannak rejtett képességei, amelyeket eddig nem ismertem. Persze pusztán hallomás alapján még az ilyen szuperképességek se működnek, úgyhogy úgy fordítottuk a kamerát, hogy Kátya lássa a lámpa elemeit. 
- Szerintem az a kis pöcök jön alulra. 
- Azt már próbáltuk, de akkor nem rögzítette eléggé.- Tami elkezdte felszerelni a lámpát a megadott módon, hogy mutassa, mi vele a probléma. Én is beszálltam a műveletbe. 
- Várjatok, vigyétek onnan a kezeteket, mert nem látom, mit csináltok - kérte Kátya. Változtattunk a kameraálláson, de Kátya se tudott megoldást. Mivel ő épp a balatoni nyaralójukban tartózkodott, Tami megkérte, hogy mutassa meg a Balatont (a képernyő bal felső sarkában egy pár milliméteres háromszögben látszott), azután elbúcsúztunk tőle. Azóta se derült ki, Tami miért pont tőle kért segítséget. 

 Kb. tíz perccel később véletlenül rájöttünk a lámpa rögzítésének nyitjára és felszereltük, immár a számítógéphez közelebbi pontra. 
- Köszönöm szépen a segítséget - hálálkodtam Taminak. 
- Ugyan, semmiség, én csak a fényt hoztam el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése