2021. szeptember 12., vasárnap

Campos, a csomópont

 András elmagyarázta, hogy át kell szállnunk: Camposig megy az első buszunk, ott szállunk át a másodikra, ami Sa Rápitába visz a homokdűnékhez. Egyik se tűnt túl nagy településnek, de András eltökélte, hogy Camposban vesz magának kész szendvicset a Sparban. Ezt elég irreálisnak találtam: igaz, pár tengerparti városban láttam Spar feliratú üzleteket, ezek azonban ugyanazok az oldalt nyitott, főleg strandcuccokat áruló vegyesboltok voltak, ami ezeken a településeken megszokott. Ezért fogadtam vele egy cappuccinóba, hogy nem fog sikerülni. Ő persze csalt, mert amikor még Palma óvárosában felhívtam a figyelmét egy kész szendvicseket árusító büfére, közölte, hogy meglett a szendvicse, elvesztettem a fogadást. Ezek után, ahogy a buszunk beért Camposba, megláttunk az ablakból egy Spart.

- Látod, ott a Spar! - mondta András. - És most ott panaszkodnak, hogy "jaj, jaj, itt van egy csomó szendvicsünk és ránk fog rohadni!"

- Jól látod, csakhogy ezt öt éve mondták, amikor megnyitottak. Nem is rendeltek több kész szendvicset.

A busz nem Campos központjában tett le, hanem a szélén, egy düledező épület mellett. Három buszmegálló sorakozott az egyik oldalon, kettő a másikon, az utasok meg próbálták belőni, hova álljanak. Átmentünk a szemközti megállóba, ahol kiderült, hogy a Sa Rápita-i busz körjárat: innen az első megállója lesz a vitorlásklub (itt vannak a dűnék), utána körbemegy a parton és Camposon belül valahol máshol, a Verge 2 nevű helyen van vége.  Ez érdekes kérdéseket vetett fel a visszaúttal kapcsolatban, de egyelőre örültünk, hogy előkerült a buszunk és tényleg odavitt a dűnékhez.

Visszaútban először is megnéztük az azzal szembeni megállót, ahol odafele leszálltunk. Itt ki volt írva, hogy a megálló nem üzemel, a buszra szemben lehet felszállni. Odamentünk és sokáig egyedül várakoztunk (ez sose jó jel), míg meg nem jelent egy nő futólépésben a dűnék felől.

- Beszélnek spanyolul? - kérdezte.

- Igen.

- Itt kell felszállni a buszra Campos felé? A szemközti megállóban az van kiírva, hogy nem üzemel.

- Igen, mi is láttuk. Elvileg itt kell felszállni, de mi is először járunk itt.

A busz szerencsésen megérkezett, tett egy kört a tengerparton és elindult visszafelé. Én továbbra is aggódtam a Verge 2. miatt: nagyon nem vágytam arra, hogy Campos másik végéből kelljen idegyalogolni. Szerencsére a félelmem alaptalan volt. Abban a megállóban szálltunk le, ahol reggel Palmából jövet, és amelyre a "Verge 2" feliratú tábla volt kitéve. Az utca túloldalán levő megálló volt a Verge 1. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése