2021. szeptember 4., szombat

Felcímkézett pohár

 Az egyik hátránya, ha a pincérek nem hordanak valami megkülönböztető jelzést, hogy nem feltétlenül azonosítod be őket. Már észrevettem, hogy egy szakállas csávó olykor odamegy az asztalokhoz, de mivel ezen a laza helyen amúgy is mászkál mindenki, csak többedik látásra tudatosult bennem, hogy ő az egyik pincér. A másik egy alacsony, sztreccsnadrágos nő volt, és valamiért felváltva jöttek az asztalunkhoz.

- Bátor vagy, hogy bort rendeltél - dicsértem meg Dórit (ja nem, igazából nem dicséretnek szántam).

- Tegnap az étteremben is zöldveltelinit ittunk, és az nagyon finom volt. Mondjuk nagyon drága is.

- Lehet, hogy az ilyen szupermenő pincészetek jobb dolgokat csinálnak, de a legtöbb osztrák bor nagyon szar. - Ekkor elmeséltem neki azt az esetet, amikor a CEU-n az eminens vendégprofesszort rektorunk borral akarta kínálni az előadása utáni fogadáson, de döbbenten hőkölt hátra, a borosüveg címkéjén ugyanis a "Red Pitt" elnevezés díszelgett.

Kihozták az italokat, mindegyik sört másmilyen pohárban. Dóri megkóstolta a borát és megállapította, hogy szar.

- Mondtam én. Nem véletlenül isznak az osztrákok fröccsöt.

- Azt hiszem, én is fogok hozzá szódát kérni - és meg is tette. Kihozták a szódát, ám egy csaknem pereméig töltött pohárban, ami a fröccskészítés szempontjából elég komoly akadálynak tűnt. Szerencsére Dóri már korábban kért egy pohár csapvizet; ennek maradékát most megitta, és abban a pohárban keverte magának a fröccsöt.

A többiek sört ittak, méghozzá mindenki másmilyet, és mindegyiket másmilyen pohárban is hozták ki (a poharak alakja is különböző volt, és a rajtuk szereplő sörmárkanevek is). Ezért joggal gondolhatták, hogy minden sörfajtának megvan a maga pohara. A pincérnőnek csak annyit mondtak, hogy ugyanilyet kérnek, és már hozta is. A probléma akkor jelentkezett, amikor egyszer a pincér srác jött oda az asztalunkhoz.

- Még egyet kérek - mondta Alex.

- Melyik fajtából? 

- Nem tudom, de ilyen pohárban volt - mutatta Alex.

- Az nem jelent semmit.

- Tényleg? Pedig neki ugyanolyan fajta söre van, mint ami a korsóra van írva - mutatott Jelena sörére.

- Neki tényleg, de nem automatikus, hogy passzolnak.

- Jó, mindegy, akkor kérek egy pohár világosat.

- Én azt az u-betűs fröccsöt kérem - mondta Selin; úgy tűnik, ebből a pincér beazonosította, mert nem kérdezett tovább. - Ez valami spéci szőlőfajta - magyarázta Selin. - Először kipróbáltam és azt gondoltam, olyan fura savanyú, de annyira nem lehet szar, mert már az ötödiket iszom.

- Én meg egy ugyanilyet kérek - mutatott a poharára Rasa, és a pincérnek megint el kellett magyaráznia, hogy ebből nem tudja megállapítani. Lehet, hogy vagy egyforma poharakat kéne beszerezniük, vagy memóriajavító tablettákat osztogatniuk a vendégeknek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése