2021. december 30., csütörtök

Online jegyvásárlás

 A MÁVSTART jegyvásárló oldala, amely megújulása óta egyre szarabb, reggel nem működött. Amikor beírtam a születési dátumomat (amit nem értem, miért kell, ha egyszer regisztrálva vagyok; igazán megjegyezhetné és megjeleníthetné, amikor beírom a nevemet), közölte, hogy 3 év alatti kisgyermek vagyok, akinek nem kell jegy. Felmerült bennem, hogy csinálok egy képernyőfotót és azt mutogatom a kalauznak, de aztán letettem róla, és a pályaudvaron az automatából vettem jegyet. Feri és Emese is az automaták felől érkeztek a találkozóhelyre: láthatóan ők is hasonlóan jártak. Így már meg se lepődtem, amikor megérkezett Gergő és dühöngve nyomogatta a mobilját.

- Azt mondta, öt perc, de már tíz is letelt, miért nem csinálja már?!

- Neked is bedöglött az oldal? - kérdeztem részvéttel.

- Nem, csak elfelejtettem a jelszavamat!

A pályaudvar személyzete viszont a kijelzőkre felejtette el kiírni, melyik vágányról indul a vonatunk. Mivel általában az elsőről szokott és állt is ott egy motorvonat, Misiék automatikusan elindultak arra, de nekem feltűnt, hogy a négyesen álló vonathoz (de a központi kijelzőre még mindig nem) kiírták, hogy "Vác-Szob zónázó", így gyorsan visszatérítettük Misiéket a megfelelő vágányra.

A vonaton Gazsi elmondta, milyen buszjegyet vegyen az, akinek van Volánbusz applikációja. Mariann felvetette, hogy letölti most útközben, amit Gazsi is megfelelő megoldásnak talált.

- Ez nem úgy megy, mint a vonat, hogy bankkártyáról, hanem feltöltesz egy egyenleget, és a rövidebb utakat abból fizeti - magyarázta. Mariannak gond nélkül sikerült ezt abszolválnia, Ági azonban küszködött az applikációval. Mi csak azt láttuk, hogy egyre dühösebben nyomkodja a telefonját, majd egyszer csak felkiáltott:

- Most meg 12 ezer!

- 12 ezret fizettél a jegyért??

- Nem, annyit töltött fel. Először ötezret akartam rárakni, de közölte, hogy feltöltés sikertelen. Megint megpróbáltam ötezret, megint ugyanez. A végén kétezret próbáltam, erre kiderült, hogy az összeset rátette. Életemben nem fogok 12 ezer forintot elbuszozni!

- Vedd meg mindenkinek a jegyét a buszon - javasolta Betti a kézenfekvő megoldást, Ági azonban felháborodva nézett rá.

- Hogyisne! Az az én pénzem!


Mikor bementünk Katalinpusztára (ez látható a képen), Gazsi elmagyarázta, hogy pár perc különbséggel két busz fog érkezni: az egyik közvetlenül Budapestre, a másik Vácra megy. Szóval figyelni kell, melyikre szállunk.

- De az is lehet, hogy megvárjuk, melyik jön előbb, és akkor eldöntjük.

- Persze, csak akkor nem lehet előre jegyet venni. Ez neked lehet probléma - fordult Gazsi Bettihez.

- Semmi gond, megveszem a jegyet készpénzben.

- Jó, csak az lenne a cél, hogy használj az egyenlegedből, amin így ott marad a rengeteg pénz.

- De nem én töltöttem fel rá 12 ezret, hanem az Ági.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése