2012. június 7., csütörtök

Szomjas makik

Nem vagyok nagy rajongója a sörnek, a narancsos alkoholmentesnek meg pláne nem. Viszont ezt ingyen osztogatták a Deák téren és hideg volt, szemben az én már fölmelegedett vizemmel. A kattakifutóhoz érve a makikat a füves rész közepén találtam, ahol éppen napoztak. Jó időbe telt, míg az egyik elég kíváncsi lett ahhoz, hogy odajöjjön és tőlem pár lépésre leüljön. Egy darabig néztem a narancssárga szemébe és nyugodt hangon beszéltem hozzá, aztán lassan leguggoltam. Ő előrejött, hogy megszimatolja a szandálomat. Valószínűleg ekkor érezte meg a narancsos sör illatát, és teljesen rákattant. Felmászott a térdemre, mintha simogatást lejmoló macska lenne, vékony kis kezével finoman megfogta a csuklómat, és a doboz felé nyúlt. Én a biztonság kedvéért fölemeltem a dobozt és úgy fogtam, hogy a tenyerem eltakarja a nyílását (ugyanis nem gondolom, hogy a makiknak jót tenne az a sokféle E, amit egy ilyen ital tartalmaz). Közben két másik maki is megjelent, és gyakorlatilag közrefogtak. Nyúlkáltak, nyalogatták a sörösdobozt és hagyták, hogy megsimogassam puha bundájukat. Csak a kölyök nem merészkedett közelebb, a korláton tornagyakorlatokat végzett; a felnőttek biztos elmagyarázták neki, hogy az ő korában még nem szabad sört inni. Egy idő után felálltam, mire a makik csalódottan elvonultak. Az első látványosan a szájába vett egy földön heverő, nem túl bizalomgerjesztő gyümölcsöt, és látható undorral rágni kezdte. "Látod, ilyen szart kell ennünk, te meg még azt a kis piát is sajnálod tőlünk!"-mondta a tekintete. Legalább valakinek bejön a Soproni új terméke.

1 megjegyzés: