2012. június 4., hétfő

A túrázók, a naptár és a technológia

-Gazsi most hívott, hogy nem tud jönni-fogadott Misi, mikor visszaértem a pénztártól. Rövid gondolkodás után úgy döntöttem, hogy 10 éves Pilis-térképem alapján tulajdonképpen le tudom vezetni a túrát, az egri várhoz tett kitérő kivételével, mert akkoriban oda még nem vezetett jelzés. Misi rábólintott, aztán elvigyorodott. -Csak hülyéskedtem. Ott a Gazsi.-Utólag jöttem rá, mennyire idióta voltam, hogy bedőltem neki: eszembe juthatott volna, hogy Misinek nincs is mobilja... ------------------------------------------------------------------------------------------------ Gazsinak viszont nemcsak mobilja volt, hanem egy vadonatúj GPS-e is. Azt állította, korábbi hasonló szerkentyűjével ellentétben ebben minden fontos funkció megtalálható (pl. az "ember a vízben" alkalmazás, amire a Pilis közepén biztos nagy szükségünk lesz). Tesztelésképpen először is percekig forgott körbe-körbe az iránytű működését figyelve, utána pedig túra közben is folyamatosan a képernyőt figyelte. Olyannyira, hogy Ági csúfolódva megkérdezte tőle, látott-e egyáltalán valamit a tájból. -Persze-vágta rá Gazsi.-Egy halványzöld háttérben húzódó lila vonalon mentünk. ------------------------------------------------------------------------------------------------------A fantasztikus GPS mégsem volt annyira fantasztikus, mert utána Gazsi félóráig szenvedett az útvonalkeresés funkcióval, majd végül feladta. Előd viszont előadta annak kalandos történetét, hogyan NEM regisztrált be a Eurogames-re. -Március 39-én gondoltam, most már beregisztrálok. -Március 39-én, Előd?? -Jó, akkor április 39-én. Két laptop volt nálam, a nagy céges meg a kicsi sajátom. Rámegyek a nagy laptopon a honlapra, de sehol sem találom a regisztrációt. Villogott ott valami banner, de gondoltam, biztos reklám. Mikor már az összes fület végignéztem, akkor jöttem rá, hogy a bannerre kell kattintani és úgy lehet regisztrálni. Beregisztráltam, már csak a fizetés volt hátra. Csakhogy a céges gépen le volt tiltva a netbankom! Na, végigcsináltam az egészet a kis laptopomon. Amikor a netbankon megcsináltam az átutalást, jött az előreugró ablak, amit le kellett okézni. Csakhogy az ablak nagyobb volt, mint a laptopom képernyője, mozgatni nem lehetett, az "oké" gomb meg a képernyőn kívülre került...-----------------------------------------------------------------------------------------------Az ilyen technikai malőrök alapján nem csoda, hogy többen kissé ügyefogyottnak tartják a túrázókat. Talán annak a fura srácnak is ez járhatott a fejében, aki a HÉV-en mindenáron beszélgetést próbált kezdeményezni utastársaival, Andráshoz ugyanis a következő szavakkal fordult: -Tudod, hogy hosszú a hajad?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése