2014. július 31., csütörtök

Google mesetranslate

Nemrég emailt kaptam egy amerikai úriembertől: saját meséjét szeretné nálunk kiadatni, le is fordította magyarra, és engem kért meg lektorálásra. Mint kiderült, a fordítás google translate útján történt, így nekem - és blogom olvasóinak - végre lehetőségünk nyílik megismerni e fantasztikus eszköz eredményeit. Íme néhány mondat a meséből angolul és magyarul, a teljesség igénye nélkül (a leendő olvasóktól ezúton is elnézést kérek a spoilerekért).

Once upon a time, there was a magical kingdom named Evergreen. - Egyszer régen, volt egy mágikus királyság nevű Örökzöld.

“Whoever saves Princess Elena may marry her, - Aki megment Princess Elena is feleségül,

In a nearby village, lived a young man named Earnest. - Egy közeli faluban, élt egy fiatalember nevű Earnest.

Earnest followed the trail of the carriage to a dark tower. - Earnest követte a nyomát a kocsi sötét tornyot.

I’d better keep an eye on him. - Fogom tartani a szemem őt

A huge grizzly bear blocked the entrance. - Egy hatalmas grizzly medve blokkolta a bejáratnál.

Bears like honey. - A medvék, mint a méz.

bees flew out of the hive and stung him. - a méhek kirepült a kaptár, és leszúrta őt.


Earnest made some grass smoke - Earnest égett néhány gallyak

I’m great at hiding - Én vagyok képes elrejteni a legjobb,

Gallant tried to swim past the octopus - Gallant megpróbált úszni múlt a polip


There’s no way I can run up there - Nem tudok járni egészen

Race you to the top - Én el fogja érni a felső első

The doors to the tower opened and Princess Elena emerged. - A torony ajtó kinyílt, és a hercegnő Elena alakult ki.


We’re so glad you’re safe and sound - Örülünk, hogy Ön biztonságos és egészséges


I name you Prince Gallant. - Neked adom a címet herceg Gallant.

King Rufus was pleased his daughter was happy and safe. - A király örült, hogy lánya volt, boldog és biztonságos

We’re going to be very happy here - Mi lesz, hogy nagyon boldog itt

I now pronounce you married - Kijelentem hogy Ön házas

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése