2016. október 26., szerda

Végtelenített biliárd

Az első napon a kávézóban levő biliárdasztalt gyakorlatilag észre se vettük. Használatba vétele a szombati kávészünetben kezdődött, amikor is rátettem a csészémet. Hamarosan szóban forgó csészét finoman, de határozottan eltalálta a fehér golyó. Gyorsan elvettem és szemrehányóan néztem Nikire.
- Ha ez most kiömlik, az nagyon nem lett volna jó.
- Annyira nem löktem erősen, hogy eltörjön.
- Nem, de nem szerettem volna azzal odamenni a portára, hogy kávé ömlött a biliárdasztalra.
Ekkor fedezte fel Dóri és Bea az alkalmatosságot és rögtön játszani is kezdtek.
- Mi legyen a nyeremény?
- Egy hétvége Kiszel Tündével – vágta rá Bea, mire némileg megütközve néztünk rá.
- Te komolyan Kiszel Tündével akarnál eltölteni egy hétvégét?
- Legyen az, hogy egy hétvége szabadon választott celebbel – javasoltam, mert Dórit se lelkesítette fel Kiszel Tünde ötlete.
- Jó, akkor ha én nyerek, Kiszel Tündét választom – tartott ki Bea.

Ahhoz azonban, hogy nyerjen, előbb érdemben el kellett volna kezdődnie a játéknak, ám jó darabig egyiküknek sem sikerült egyetlen golyót se belöknie a lyukakba.
- Ennek a játéknak estig se lesz vége – vélte Niki, én meg felidéztem a Harry Potterből a kviddicsmeccseket. Aztán úgy tíz perc múlva Bea végre beküldött egy golyót, és legalább az kiderült, ki melyikkel van. Egy darabig ezután is csak Bea küldött be golyókat. Dóri maga is elismerte, hogy évek óta nem biliárdozott, a kárörvendően kibicelő Niki pedig nem túl hízelgően megalkotta az „eldóriztam” kifejezést a kevésbé sikerült lökésekre. Ezen a ponton hagytam ott őket és mentem el megnézni a leveleimet. Mikor visszaértem, nagy meglepetésemre már alig volt golyó az asztalon.
- Igen, sikerült néhány golyót elraknunk – mondta Niki.
- Hová? – kérdeztem elképedve, mert nem ismerem a biliárdoszsargont. Niki ezen jól szórakozott.
- Ja, ott vannak fönt a szobámban… De Dóri egyre jobban játszik. Az elején adtam neki tanácsokat, most már nem annyira. Lehet, hogy ez az oka?

Az utolsó golyót, nagy meglepetésre, Dóri lökte be, így Niki gyorsan revideálta az „eldórizni” kifejezés jelentését.
- Nem hittem volna, hogy nyerünk.
- NyerÜNK? Már ne haragudj, de te mit csináltál?

Niki aztán maga is vállalta a megmérettetést ebédszünetben, Balázs ellen. Már meg se lepődtem, hogy a délutáni előadás kezdetén egyikük se jelent meg. Kb. félóra késéssel jöttek be és surrantak a helyükre. Hátraadtam egy papírt Nikinek, ráírva a kérdést: „Ki nyert?”
- Balázs – felelte Niki. – De majdnem én…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése