2020. július 17., péntek

Közlekedési rejtélyek Grazban

Az Eggenberg-kastélynál szembesültünk azzal, hogy az 1-es villamos helyett pótlóbusz jár. Ezen meg is lepődtem, mert esküdni mertem volna, hogy láttam 1-es villamost a főpályaudvarnál. Mindenesetre felszálltunk a pótlóbuszra, bár menetrendjében gyanúsan nem szerepelt a főpályaudvar. Gondoltuk, valameddig elvisz a pótlóbusz, ott meg majd át lehet szállni a villamosra, mint nálunk szokás. Tény, hogy a pótlóbusz elvitt valameddig - konkrétan a remízig. A sofőr bemondta (egy megállóval hamarabb), hogy a busz remízbe megy, és tényleg be is fordult annak az udvarába és ott tette le az utasokat (nem pedig az előtte levő buszmegállóban, pedig akkor átszállhattunk volna a mögöttünk haladó 85-ösre). A remíz udvarából kisétálva megláttuk a villamossíneket, így beálltunk a megállóba. Mint kiderült azonban, itt nem az 1-es villamos járt, hanem a 7-es. Hogy az 1-es villamos pontosan hol jött le a hegyről, és miért nem azt kötötték össze az 1-es pótlóbusszal, továbbra is rejtély számunkra.



Utolsó túranapunkon a Thalersee nevű helyes kis hegyi tóhoz érkeztünk ki (ez van a képen), és úgy terveztük, itt szállunk fel a 40-es buszra, ami levisz a hegyről. A 40-es busz ritka jószág: egyes órákban egy darab, másokban kettő jár belőle. Mi nem sokkal késtük le a 15.22-est, de szerencsére 15.58-kor is esedékes volt egy busz, így addig kisétáltunk a tópartra. Észrevettünk viszont egy táblát, amely szerint elektromos mikrobusz is visz le a hegyről, ugyanoda, mint a 40-es - sőt menetrendje szerint majdnem ugyanazon időpontokban (15.58 helyett 15.52-kor). Ott is állt a mikrobusz, a sofőrje éppen töltötte és közben mosta le az ablakait. Úgy döntöttünk, megkérdezzük, mennyibe kerül, esetleg érvényes-e rá a grazi napijegyünk. Így is tettünk, mikor beállt a megállóba.
- Ez ingyenes járat - közölte a sofőr, mire beszálltunk, és tíz perc alatt leértünk. András felvetette, hogy talán mostanában ez jár a 40-es helyett, de nem; a 40-est akkor láttuk lejönni, mikor mi már a 85-ösön ültünk (amit azzal lekéstünk volna). Tehát továbbra is rejtély marad, hogy egy olyan hegyen, ahol óránként kétszer jár egy busz, miért jár pontosan vagy csaknem ugyanabban az időpontban egy elektromos mikrobusz is, közte viszont semmi?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése