2020. november 14., szombat

Figaró, Figaró, Figaró, Fiigaró!

A budapesti Cat Caféban is van egy Figaro nevű macska (róla bővebben itt: https://macskamedve.blogspot.com/2020/08/hogy-kerul-macska-az-asztalra.html). Él azonban egy névrokona La Orotavában, mégpedig a Casa Lercano nevű étteremben, ami egy gyönyörű hagyományos balkonos házban található (ezek a koloniális építészet remekei a 16.-17. századból, csak egy-két tenerifei városban maradt belőlük, a legtöbb La Orotavában). Úgy gondoltam, ennek a belső udvara ideális utolsó tenerifei esténk eltöltésére. Belépve rögtön észrevettem, hogy a legkényelmesebb ülőhely (fehér párnázott dívány) a sarokban található - ezt azonban már elfoglalta valaki:
A félfülű macskának - akiről utóbb kiderült, hogy Figarónak hívják - vélhetően ez volt a stabil helye, ugyanis az asztal fölött egy táblán ez szerepelt: "Csst! A negatív emberek ellen bújtam ide." Engem azonban Figaro láthatóan nem tekintett negatív embernek, mert miután elfoglaltunk egy másik asztalt és én odaültem mellé, rögtön hanyatt hengeredett és hagyta magát simogatni, miközben hangosan dorombolt. Eszébe sem jutott kaját kunyerálni bárkitől is az étteremben; végig ott ült a díványán, csak ottlétünk vége fele állt fel, és röviden hozzádörgölőzött a szomszédos asztalnál ülőkhöz. Azután kiment a kapualjba és nézte, jönnek-e új vendégek. Itt búcsúztunk el tőle mi is, és megígértem, hogy következő tenerifei tartózkodásunk során ismét meglátogatjuk. Figaro megint a hátára hengeredett, azután mikor elindultunk kifelé, kikísért minket. Ott ült a járdán az étteremből kiszűrődő fénybe és nézett utánunk, amíg csak el nem tűntünk a kanyarban:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése