2023. március 19., vasárnap

Vendéglátás Diósjenőn


 

Számos túrázós élményem köthető Diósjenőhöz (egy nem teljes felsorolás: https://macskamedve.blogspot.com/2010/07/diosjeno.html, https://macskamedve.blogspot.com/2012/08/diosjeno-revisited.html, https://macskamedve.blogspot.com/2022/09/veszelyes-vadallatok-es-diktatura.html). Ezúttal a faluba érkezéskor még volt félóránk a vonatig, így felvetettem, hogy keressünk egy cukrászdát. Tami örömmel fedezte fel a térképén, hogy pont útba esik egy. Elsőre azt hittük, zárva van, mert semmi életjelet nem láttunk, de kint volt a "nyitva" tábla, így benyitottunk. Rögtön láttam, hogy a tervezett üdítőmből nem lesz semmi: noha a sütispult tele volt mindenfélével, a hűtőben összesen két doboz energiaital árválkodott. A biztonság kedvéért rákérdeztem, van-e valami innivaló, mire a mogorva pultos úgy nézett rám, mintha valami egész extrém dolgot kértem volna, és közölte, hogy nincs. Rendeltem egy tejeskávét, aztán bementem a mosdóba, mert idejét láttam levenni a meleg aláöltözetet, ami a reggeli hidegben még hasznos volt, de így délután már nem annyira. Mikor visszaértem, két kávé ült az asztalon (nem mondom, hogy gőzölgött, mert még csak meleg se volt), a pulton pedig egy doboz tej, hogy szolgáljam ki magam. A pultos bácsi sehol sem volt látható.

Amikor fizetni akartunk, hirtelen egy népes család lépett be az ajtón. A pultos bácsi rögtön előkerült, azok pedig hosszasan sorolták, hogy mit kérnek, időnként győzködve egymást, hogy kérjenek azt.

- És kérünk három mignont... Zsolti, te nem kérsz mignont? Biztos? Azért legyen négy.

Szerintem egyszerűbb lett volna, ha közlik, hogy a pultban levő összes süteményt elviszik, hiszen a végeredmény majdnem ez volt. Viszont így nekünk végig kellett várnunk, amíg rendelnek és fizetnek, miközben rohamosan közeledett a vonatunk indulása. A pultos bácsinak nem jutott eszébe, hogy minket előrevegyen, ráadásul jó lassan csomagolt. Szerencsére a vonat késett pár percet, így elértük.

Este Richard megkérdezte, merre túráztunk. Mondtam neki Diósjenőt.

- Az nagyon jó hely, három pizzéria is van.

Mikor legközelebb beszéltem Tamival, megosztottam vele ezt az infót, bár most már későn.

- Ja, én tudtam a három pizzériáról. Csak annyira cukrászdát mondtál, azt hittem, sütizni akarsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése