2023. március 31., péntek

Szórakozott strandtakarítók

 A vasárnapi strandtakarítás szokatlan elemmel bővült: Tim ugyanis szerzett egy speciális porszívót, amivel állítólag a műanyagdarabkákat ki lehet szippantani a kavicsok közül (homokos parton nem alkalmas, mert a homokot is felszívja). Ezért Abades szélét céloztuk meg, ahol egy sziklás öbölbe mindenfélét kisodor a víz. Mondjuk már odaérkezésünkkor szkeptikus voltam, ugyanis a sziklák között számos apró kavics is rejtőzött.

A porszívózáshoz először el kellett söpörni a helyszínről a nagyobb darabokat, utána alkalmazni az eszközt. Az így is folyton eldugult, így meg kellett állni és kitisztítani. Sokkal lassabban haladtak vele, mint mi, akik kézzel szedegettük ki a műanyag-darabkákat a kövek közül. Az igazi meglepetés azonban akkor ért minket, mikor a takarítás végeztével kinyitottuk a porzsákot. Abban ugyanis csaknem olyan arányban szerepelt kavicsok és műanyagszemét egyvelege, mint az eredeti terepen.

Szerencsére a velünk hozott kutyák is lelkesen segítettek a takarításban. Egyikük például hevesen ásni kezdett egy kis dombocskánál, ahol odamenve egy poros hámot pillantottam meg. Mielőtt bedobtam volna a műanyag zsákba, megmutattam a többieknek is.

- Nézzétek, mit talált a takarítókutya!

- Ja, ez az enyém! - kiáltotta Mónica. - Reggel veszítettem el, amikor itt sétáltattam a kutyámat.

Így a hámot mégsem dobtuk ki, Mónica szórakozottsága azonban ezzel nem ért véget. Visszafelé menet a rózsaszín sapkáját ejtette el és úgy kellett utánavinni. Amikor ismét hátat fordított, újabb problémára derült fény.

- Mónica, hamarosan el fog szakadni a nadrágod egy indecens helyen.

- Mi, elszakadt a nadrágom?

- Még nem, de van rajta egy kis lyuk - magyarázta Sue. Rögtön találtam is megoldást a problémára.

- Köss a derekadra egy pulcsit, akkor nem fog látszani.

Mónica nem merte ezt megkockáztatni - talán félt, hogy azt is elveszíti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése