2023. augusztus 6., vasárnap

A jó szándék a fontos

 Tim azt írta, a strand közepén fogja felállítani a szemétszedők főhadiszállásának szánt sátrat, ám egy strand közepét nem olyan könnyű megállapítani, főleg, ha öblöket meg hasonlókat is tartalmaz.

Mindenesetre elindultam abban a reményben, hogy egy nagy fehér sátor csak fel fog tűnni. Valóban észre is vettem Timet, aki a sátor felállításával szerencsétlenkedett egymaga.

- Segítsek valamiben? - kérdeztem, mikor odaértem.

- Nem kell, kösz, már kész vagyok.

- De úgy volt, hogy zászlók is lesznek, nem?

- Elvesztettem a zászlókat. Apukám műhelyébe raktam őket, és eltűntek.

Elkezdtük a szemétszedést. Hamar rá kellett jönnöm, hogy a derekamnak nem tesz jót a sok hajolgatás, és mivel pár héttel ezelőtt egy másik, önkormányzati akció során elsajátítottam a szemétszedő csipesz használatát, visszamentem a sátorba, hátha találok ilyet, mert Tim beígérte az eseményleírásban, hogy hoz. Ám a szatyorban csipesznek semmi nyoma. Odamentem Timhez.

- Tim, nem úgy volt, hogy lesznek szemétszedő csipeszek?

- A zászlók mellett voltak és azok is eltűntek. Azt hiszem, nem kéne apukám műhelyében elhelyeznem a cuccokat. Jár hozzá egy takarítónő, és szerintem az kavar el mindent, amikor rendet rak.

Nem akartam Tim érzéseit megsérteni azzal a feltételezéssel, hogy esetleg saját apukája lehet a titokzatos eltűnések mögött, vagy esetleg ő saját maga, aki elfelejti, mit hova rakott. Ehelyett a takarítók veszélyeivel kapcsolatban megosztottam vele egy régi ismerősöm történetét, aki felbérelt egy takarítónőt, ám annyira szégyellte, milyen kupi fogadja szegény asszonyt minden alkalommal, hogy aznap reggel ő maga kitakarított. Ez egész addig ment, amíg észre nem vette, hogy a takarítónő beleolvasott néhány magánlevelébe. Ekkor kirúgta a takarítónőt, és onnantól fogva ő sem takarított.

Tim később a strand nudista része felé vette az irányt, amivel kapcsolatban már korábban figyelmeztetett minket, hogy "érdekes" dolgokat lehet ott találni (a nyugdíjas angol házaspár rögtön el is indult lelkesen arrafelé). Tim valóban talált érdekes dolgot, de nem azt, amire számított. Mikor legközelebb előkerült, egy hatalmas ponyvát húzott maga után.

- Ez meg micsoda?

- Egy sátor. Valaki otthagyott egy sátrat a parton.

- De figyelj, nem lehet, hogy még laknak benne?

- Nem olyan állapotúnak látszik, mint amiben laknak - jelentette ki Tim, pedig a sátor, bár kétségtelenül koszos volt, valószínűleg jobb szállást biztosított, mint sok olyan építmény, amiben embereket lakni láttam. Tim bevonszolta a sátrat a teli szemeteszsákok közé.

- Megyek vissza, mert van még ott mindenféle, még ruhák meg cipők is - magyarázta. Ne legyen igazam, de tartok tőle, hogy ma este egy los cristianosi hajléktalan nagyon meg fog lepődni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése