2023. augusztus 26., szombat

Sörmatek

 Amikor csapatunk betódult az étterembe, a pincérnő már sejtette, hogy nem lesz könnyű dolga. Futottunk egy kört a székekkel, hogy mindenki elférjen egy asztalnál, aztán mikor sikerült összezsúfolódva megoldani, négyen úgy döntöttek, mégis a szomszéd  asztalhoz ülnek. A pincérnő ekkor visszajött és úgy döntött, megkönnyíti a saját dolgát.

- Hány pohár sör lesz?

Magasba emelkedtek a kezek, a pincérnő számolt: tizenkettő. 

- És hány korsó?

Delia némi habozás után a magasba emelte a kezét.

- Ide már egyszer volt egy pohár - figyelmeztette a pincérnő.

- Tessék?

- Te az előbb már pohár  sört kértél - emlékeztettem. - Mindkettőt nem lehet.

- Akkor legyen inkább korsó.

- Lehet nekem is korsó pohár helyett? - kérdezte Adi. A pincérnő megadóan átírta a számokat a jegyzettömbjén.

- Rendben, akkor két korsó. Aki nem sört kér, az mit?

- Alkoholmentes sörük van? -  kérdezte az asztal végében az a túratárs, aki komolyan vette az "iszik vagy vezet" alapelvet.

- Igen, van sima és citromos.

- Akkor menteset kérek.

- Mármint citrommenteset?

- Nem, alkoholmenteset és citromosat.

- Rendben. A következő?

- Nekem egy pohár sör lesz.

A pincérnő, aki épp mögöttem állt, megadóan sóhajtott. Hátrafordultam hozzá.

- Jó ötlet volt ez a jelentkezős, de azt hiszem, nem jött be.

Valóban nem jött be, ugyanis végül eggyel több pohár sör érkezett, mint amennyit rendeltünk. De Delia hősiesen megitta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése