2023. augusztus 21., hétfő

Növényevő túrakutyák

 Tudtam, hogy Chavi ezúttal hozza Tenót, a túrakutyát is, teljesen indokolt módon, hiszen a Teno-félszigetre megyünk. Ezért mikor beszálltam, rögtön megkérdeztem, hol a kutya - majd hátranéztem az ülés mögé, ahol egy fej bukkant fel a kalaptartó mögött. Aztán még egy.

- Lett még egy kutyátok?

- Ez Purié - magyarázta Almu. - Magunkhoz vettük pár napra, mert Puri La Victoriában lakik és ott nagy a füst meg a hamu. De most biztos örül, hogy végre találkozhat anyával!



Az öröm kölcsönös volt: Puri elmondta, hogy ő se tudott aludni, amíg Mica kutya nem volt nála, pedig egyébként másik szobában alszik. Mica és Teno nagyszerűen megértették egymást, együtt kergették meg a futókat és a biciklistákat, ami miatt folyamatosan készenlétben kellett lennünk és noha nem volt keskeny az ösvény, időnként hátrakiabáltunk, hogy "vigyázz, futó!", hogy Chavinak és Purinak legyen ideje pórázra fogni a két állatot. Túrakutyáink egyéb furcsa szokásokkal is rendelkeztek, például egy ponton elkezdték a füvet legelni.

- Növényevő vagy? - kérdeztem csodálkozva Micától, de Puri elmagyarázta, hogy állatkája mindenféle gyümölcsöt és zöldséget megeszik. Erre bizonyítékot is szereztünk a pihenőnél, amikor Phil elővett egy almát. Mica addig sündörgött körülötte, míg letört neki egy almadarabkát, és Mica kézből megette. Ezután Phil azt a technikát alkalmazta, hogy kiharapott egy darabot az almából, kivette a szájából a kezébe és úgy adta oda. Egy ponton a szájából kivett almát átnyújtotta nekem, hogy én adjam oda Micának. Noha maga a kutyaetetés vonzó tevékenységnek tűnt, az élmény értékéből levont valamennyit azt, hogy mindezt egy Phil szájából kivett almadarabbal tettem.

A banánültetvények közelében olyan trágyaszag volt, hogy Juan és én is ösztönösen megvizsgáltuk a cipőtalpunkat. De arra jutottunk, hogy valószínűleg trágyának halmozták ide fel a tehénlepényeket. Mica azonban más felhasználási módot is talált a szerves anyagnak: mikor az egyik hasadékból kiértünk, azt láttuk, hogy vidáman hempereg a száraz tehénlepényben. Chavi hátrafordult Purihoz:

- Csak szólok, hogy a kutyád nem az én kocsimban megy haza!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése