2010. április 23., péntek

Elszámolási nyilatkozat

Beidéztek tüdőszűrésre. Miután a kartonozóban a néni bepötyögte adataimat a számítógépbe (én meg legszívesebben odaugrottam volna segíteni neki, szegény úgy keresgélte a billentyűket), nagy meglepetésemre kinyomtatott valamit. A valami neve "elszámolási nyilatkozat". A tetején a nevem, anyám neve és egyéb megjegyzendő információk szerepelnek, alatta pedig az alábbiak:
"Tisztelt páciensünk! Jelen kezelésével kapcsolatban a hatályos jogszabályok alapján az Országos Egészségbiztosítási Pénztár maximálisan a következő térítést fizeti intézményünknek: 838 Ft."

Na, ezen jól megijedtem. Még a végén kiderül, hogy fizetnem kell egy kötelező szűrővizsgálatért. Szerencsére alatta kiszámolták, hogy a beavatkozás összes pontértéke 574 (nemtom, ez hogy jött össze neki, de ha mahjonggban, akkor ráfér a gyakorlás), ezt meg kell szorozni 1,46-tal. Nem számoltam ki, hogy az eredmény több-e, mint 838, de gondolom nem, mert nem kértek pénzt.

Utána a papíron szerepel a beavatkozás neve (bár én egy szűrővizsgálatot nem tekintenék beavatkozásnak), majd nagy meglepetésemre a diagnózis. Miután ezt még a szűrés előtt megkaptam, elgondolkoztam, be kell-e mennem a röntgenbe egyáltalán, hiszen a jelek szerint a számítógépnek (vagy a lassan gépelő néninek) amúgy is röntgenszeme van.

A papír alján figyelmeztetnek, hogy ez alapján nem érvényesíthetek követelést (gondolom, nem reklamálhatok, ha mégis más a diagnózis), majd dátum és egy pontozott vonal az aláírásnak. Megkérdeztem, vissza kell-e adnom a papírt vagy csinálnak-e másolatot róla, hiszen az aláírásnak így volna értelme (mint pl. a könyvtári kölcsönzésnél vagy szerződéskötéskor). De nem. A papír teljesen az enyém. Az a tény, hogy nem írtam alá, gondolom nem jelenti azt, hogy akkor ezzel ellentétesen cselekedhetek (pl. követelést akarhatok érvényesíteni). Vagyis tök fölöslegesen adminisztráltak és nyomtattak ki valamit, papírt és festéket pazarolva ezzel.

De jó, hogy tegnap volt a Föld napja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése