2010. július 12., hétfő

Bankkártya

Azok számára, akik nehezen hiszik el, hogy nálam az anyagiak nem játszanak komoly szerepet, elmesélem új bankkártyám tanulságos történetét.

Májusban kaptam meg a banktól a borítékot "bankkártya" tárggyal. Jaj, de jó, gondoltam, ez az értesítés, amivel majd el kell menni érte a bankba. Jó, hogy emlékeztetnek, hogy május végén lejár a kártyám. Ezzel eltettem a borítékot biztos helyre, ahol tutira megtalálom, és elfelejtettem az egészet.

Június elején próbáltam pénzt felvenni az automatából, de nem ment. Átmentem egy másik automatához, majd egy harmadikhoz, míg végre elolvastam a hibaüzenetet: "érvénytelen kártya". Megnéztem a kártyámat, és megállapítottam, hogy lejárt. Eszembe jutott az értesítés még májusból, és nekiálltam keresni, de sehol sem találtam. Enélkül viszont nem lehet átvenni a kártyát, gondoltam, ezért hagytam a fenébe az egészet, majdcsak előkerül a boríték, akkor elmegyek a kártyáért.

A boríték egy hét múlva sem került elő, ezért péntek délután felhívtam a kék számot, ahol mondták, hogy anélkül is elmehetek a kártyáért, csak vigyek megfelelő iratokat. Azt is készséggel megmondta volna, hogy ott van-e még a kártyám a bankfiókban, ha tudtam volna az akárhány számjegyű azonosítót, ami ehhez szükséges. De nem tudtam. Ezért elmentem a bankfiókba, de ott olyan meleg volt, hogy nem bírtam végigvárni a tömeget és hazavánszorogtam.

Következő héten egy kevésbé forgalmas és kicsit hűvösebb időpontban ismét elmentem a bankfiókba, ahol az ügyintéző közölte, hogy hát hiszen a kártyát kiküldték a címemre, mert a legutóbbi kártyacserénél - 2 éve - én ezt kértem. Tehát abban a bizonyos elveszett borítékban van. Ha nem találom meg, csinálnak másikat, de az plusz pénz és plusz idő. Hazaérve lázasan keresni kezdtem a borítékot, mert igencsak közeledett elutazásom napja, és addig szerettem volna némi pénzt keríteni. Végül meglett a boríték az asztal közepén, a legfeltűnőbb helyen. És igen, benne volt az új kártya.

Azt tudtam, hogy az új kártyát aktiválni kell, mert a bácsi a bankfiókban ezt is elmondta. Pénteken fel is mentem a netre, be a netbankba, ám nem láttam olyan programpontot, hogy "kártya aktiválása". Megint hívtam a kék számot, ahol a néni elmagyarázta, hogy ha annó nem kértem ezt az opciót, akkor nem tudom a kártyát netbankban aktiválni, se telefonon át, csak személyesen a bankfiókban. Ez péntek délután fél ötkor derült ki. Vasárnap indultam Lengyelországba.

Visszaérkezésem után egyszer már jártam bankfiók mellett és be is akartam menni, de rájöttem, hogy az amúgy is használhatatlan kártyát kitettem a táskámból. Végül ma délelőtt sikerült végre aktiválni, és másfél hónap után újra használhatom a kártyámat. Bár úgy tulajdonképpen egész jól elboldogultam nélküle...

2 megjegyzés:

  1. Kedves Macs!
    Ez tetszik!
    No ezt nem kárörvendésképp, de tetszik az elv, hogy jól meglenni a bankkártya nélkül, ez már egy igen fontos erény!
    Nekem a telefonommal nem alakult ki "intim" kapcsolatom, van, hogy napokig nem tudom, hol van...

    VálaszTörlés
  2. Hát intim kapcsolatom nekem sincs a telefonommal,mert láttam egy képregényt,amiben a csajnak van, aztán pont intim kapcsolat közben kezd el csörögni :-))

    VálaszTörlés