2010. november 14., vasárnap

Mór, buszpályaudvar

Úgy emlékeztem, hogy a túra Mór vasútállomásról indult. Odaérve azonban meglepetés várt minket. Egyrészt az állomás annyira lepukkadt volt, hogy András először nem is hitte, hogy használatban lehet. Kiszálltam és megtekintettem a kint lógó menetrendeket, imígyen megbizonyosodva az épület rendeltetésszerű használatáról. Viszont egyetlen túratársat se láttunk, pedig már csak 10 perc volt hátra az indulásig. Ezért felhívtam Tónit (némi parázás után, amely alatt azt hittem, otthon hagytam a telefont, mert az övtáska helyett a kabátzsebembe tettem vissza).
-Nem a vasútállomás, hanem a buszpályaudvar!-magyarázta Tóni. -A Zámoly táblákat kövessétek.
-Melyik irányból?
-Hát ahonnan jöttök. A 81-esről jöttök, vagy nem?
-De mi a vasútállomásnál vagyunk!
-Mindegy, kövessétek a Zámoly táblákat.
Elindultunk a központ felé; sehol egy Zámoly tábla. Kevés járókelő volt az úton, de megállítottuk az első szembejövő nénit.
-Elnézést, a buszpályaudvart keressük.
-Micsodát?
-A buszpályaudvart.
-Erre nincs buszpályaudvar-lepődött meg a néni, és igen bonyolult kézmozdulatokkal elkezdte magyarázni, hogy merre van. Végszóként még hozzátette: -De erre nincs buszpályaudvar.
-Gyanítottuk-feleltem, és továbbindultunk.-Te értetted, mit magyaráz?
-Nem.
András ezután az intuíciójára hagyatkozva kanyarodott be különböző utcákba, de se buszpályaudvart, se Zámoly táblát nem láttunk. Éppen megszólítottunk egy bácsit is útbaigazítás végett, amikor Tóni újra hívott.
-Ja, bocs, hülyeséget mondtam, nem Zámoly, hanem Pusztavám!
Eddigre a bácsi is elmagyarázta a megfelelő irányt, a Pusztavám táblára még emlékeztünk is. Sikerült tehát alig 2-3 perces késéssel érkezni a találkozóra. A buszpályaudvar viszont meglepetést okozott: semmi fedett épület, egy Lapos nevű kocsmát leszámítva, csak két buszmegálló egy fordulóban. Tóni utóbb emlékeztetett, hogy egyszer egy többnapos túrára csatlakozva itt Móron szálltam le, ezért igazán felismerhettem volna. Egy móri lány pedig a túra során fényt derített a néni különös viselkedésére is.
-Szerintem nem is értette azt, hogy "buszpályaudvar". Itt Móron senki se használja ezt a szót; mindenki csak úgy hívja, hogy "a Lapos".

3 megjegyzés:

  1. Az persze kimaradt, hogy András első intuiciója (lásd még: megérzése) Pusztavám iránya volt! :-)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Igen, teljesen igaz, bocsánatot kérek. Azzal együtt, hogy a "Pusztavám"-ot "Vasútállomás"-nak olvasni valóban jelentős kreativitásra vall ;-)

    VálaszTörlés