2013. május 28., kedd

Car sharing

A többen egy autóban-elv számos előnnyel jár. Kevésbé szennyezi a környezetet, csökkenti a forgalmi dugókat, olcsóbb az egyes utasnak, ráadásul tömegközlekedéssel kevésbé jól ellátott vidékekre könnyebben eljutnak az autóval nem rendelkezők. Csak éppen megszervezni nem mindig egyszerű.

A többnapos túra végén Gazsi magára vállalta azt a feladatot, hogy a túratársakat autókba elossza. Először is minden autóst megkérdezett, hogy másnap mikor indulnak, merre mennek és hány hely van még a kocsijukban.
-Mi egy embert el tudunk vinni Kaposvárig-jelentette be András.
-De csak olyat, akinek rövid a lába és nem túl sok a csomagja-tettem hozzá. Így kicsit meglepődtem, amikor Gazsi beosztotta hozzánk a hosszú Gábort.
-Én három embert el tudok vinni a balatoni vasútvonalhoz-jelentkezett Péter.-Olyanokra gondoltam, akiknek van vasúti kedvezményük. Samu?
-Én busszal megyek-felelte Samu, az idősebb Feri viszont lecsapott a lehetőségre, lévén ő már nyugdíjas. Ezáltal viszont felszabadult egy hely abban a kocsiban, ami őt vitte volna Pestig.
-Ne menjen inkább velük a hosszú Gábor?- vetette fel Csaba.-Akkor Pestig lenne fuvarja, nemcsak Kaposvárig.
-Most már beosztottam hozzátok a Gábort, most már maradjon ott-felelte Gazsi, én pedig hangtalanul megdicsértem Csabát a jó, bár sikertelen próbálkozásért. -Akkor tehát Péternél még két hely van, viszont felszabadult egy hely - kinél is?
-Ehhez nekem már excel tábla kéne-panaszkodott Csaba.
-Á, én össze tudnám írni, ha valaki adna egy papírlapot-feleltem, de senki nem vette a célzást.
-Álljanak fel a sofőrök, és mindegyik mellé álljon oda az összes utasuk-vetette fel Péter. Többen derültek az ötleten, Gazsi végül mégis ehhez folyamodott. A családállítás rendszerrel végül került utas Péter mellé és Feri helyére is - csak éppen még mindig egy csomóan maradtak a tömegközlekedésre.
-Nálunk még van 3 hely!-jelentette be a fiatalabb Feri. Kiderült: mivel a szélén álltak, Gazsi őket nem vette észre és nem osztott be melléjük senkit. Így már javult a helyzet, de nem oldódott meg teljesen.
-Tegye fel a kezét, akinek még nem jutott autó!-Megszámolta a feltett kezeket, de valami még mindig gyanús volt neki. Végül a kezét szintén feltartó (kevésbé hosszú) Gáborra pillantott. -Te meg minek jelentkezel? Kerékpárral vagy, te szerencsétlen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése