2014. december 3., szerda

A 209-es rejtélye

A határidőnaplóm szerint Brendan védésének helye: Nádor utca 9, 209-es terem. Eleve adódik egy olyan probléma, hogy a Nádor utca 9-ben két épület is található: a Monument Buildingben és a Faculty Towerben külön számozzák a termeket, sőt különböznek az emeletek is (a Monument Buildingben félemelet is van, ezért ami a Faculty Towerben második, az ott csak első). Mindenesetre a Faculty Towert próbáltam meg először, mert ott a 9-es végű termek mindig a lift mellett a sarokban nyilnak. De nem ám a másodikon! A 209-es helyén a könyvtárosok magánbejárata volt, ahová tilos a bemenet. Átmentem tehát a Monument Buildingbe, felmásztam egy emeletet és keresni kezdtem a 209-est. Meglepő módon voltak termek 201-től 208-ig, meg egy 210-es (bár az valami iroda), csak 209-est nem találtam. Megkérdeztem valakitől, de ő se tudta megmondani, hová tűnt a hiányzó terem.

Visszamentem a Faculty Towerbe, és fel is fedeztem egy térképet a lift mellett. A térképen kétséget kizáróan szerepelt egy 209-es, a japánkert oldalában, a többi teremmel ellentétes oldalon. Kérdés, hogy jutok oda?
Ekkor jelent meg Frank.
-Szia, minden rendben?
-A 209-esbe akarok eljutni, de nem tudom, hogyan.
Frank is megnézte a térképet.
- Olyan, mintha ez az ajtó vezetett volna oda - mutatott a könyvtár hátsó bejáratra.
- De most már biztos nem vezet, mert itt tilos a bejárás. Nem lehet, hogy a japánkertből nyilik?
- A japánkertből nem nyilik semmi. Biztos, hogy nem a Monument Building 209-est keresed?
- A Monument Buildingben nincs 209-es. - Benéztem a lépcsőházba, hátha egy titkos folyosó vezet ki a 209-eshez, de persze nem találtam ilyet. Frank bocsánatot kért és elsietett az órájára, én meg leültem és megnyitottam az emaileket, hátha azoktól okosabb leszek. Az is lettem: kiderült, hogy a 201-es termet kell keresnem (Monument Building). Ezt korábban már megtaláltam, de nem nyitottam be, mert az volt kiirva rá, hogy a Marie Curie Filmakadémia képzését tartják benne. Kicsit gondolkoztam, hogy negyedórás késéssel nagyon bunkóság-e beesni egy védésre, aztán úgy döntöttem, megpróbálom. Odamentem a 201-eshez, benyitottam - és a Marie Curie Filmakadémia képzésén találtam magam.

Utóbb kiderült, hogy nemcsak a termet néztem el, hanem a dátumot is: Brendan védése jövő héten lesz. Az viszont még mindig nem derült ki, hogyan lehet bejutni a 209-esbe...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése