2022. május 20., péntek

Két andalúz

 András Tenerifére érkezése után lelkesen közölte, hogy nyílt egy új hely, a kaja elég gyorséttermi, de a bor finom. Dos Andaluzesnek hívják. Utóbb kiderült, hogy egyébként Los Andaluzes, de bánja kánya. Igazából nem is ide akartunk menni tegnap vacsorázni, de ahová beültünk, ott 10 percig egyetlen pincér sem jelent meg. Túl szomjas voltam, hogy sokkal tovább várjak, ezért átmentünk a tér túloldalán az andalúzokhoz. Ott viszonylag hamar meg is jelent a pincér. András a hamburgerek alatt az "Andalusian special"-t választotta, én pedig a krumplit háromfajta szósszal - remélve, hogy a kanári specialitásokat (mojo verde és mojo rojo) kapom majd, esetleg aiolival társítva.

Sajnos csak az aiolit találtam el. Ugyanis amit kihoztak, az egy hatalmas adag rósejbni volt (a klasszikus kanári főtt krumpli vagy papas arrugadas helyett), amire a szakács csíkokat rajzolt ketchupból és mustárból. Mellesleg két villát hozott a tálhoz.

- Szerintem ezt mindkettőnknek szánták - mondtam, de András közölte, hogy amikor a múltkor itt evett, az ő kajája is ekkora adag volt. Épp ezért arra se tudtam rávenni, hogy egyen a krumplimból, pedig neki még nem hoztak semmit. Sőt, tíz perc múlva se hoztak semmit.

- Szerintem elfelejtették a hamburgeredet.

- Én nem hamburgert kértem, hanem Andalusian specialt. Serranói sonka meg ilyesmi van benne.

- De a hamburgerek alatt volt az étlapon. Azért ha még egy ideig nem hozzák ki, szólj a pincérnek, hátha elfelejtette.

Erre nem volt szükség, a pincér ugyanis hamarosan megérkezett András rendelésével, ami persze hamburger volt. Evőeszközt viszont nem hoztak hozzá, az egyetlen villával pedig nem sokra ment volna.

- Hogy van spanyolul a kés?

- Cuchillo.

- Cuchillo? - kérdezte András a szokásos döbbent hangon, amit akkor használ, mikor nem hiszi el, hogy adott szó tényleg azt jelenti. Végül nem kellett tesztelnie, mert a hátam mögött pantomimmel jelezte a pincérnek, mit szeretne.

- Hogy csináltad, vágó vagy hátba szúró mozdulattal?

- Elmutogattam a késsel-villával evést.

András végre kapott kést és elkezdhette civilizáltan enni a hamburgerét. A serranói sonkát viszont sehol se találta benne, meg ránézésre én se.

- Ez tök olyan, mint amit a múltkor ettem, ami a Canaria fantázianevet viselte.

Amikor kihozták a számlát, direkt megnéztem, mi volt ráírva. Hamburguesa Canaria.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése