2010. március 26., péntek

Közeleg az ünnep

Még karácsony előtt Endogén Ópiát kesergett azóta majdnem teljesen kitörölt blogjában, hogy az emberek többsége nem foglalkozik a közelgő ünnep vallásos jelentésével - vagy talán nincs is tudatában. Nos, ez elmondható a húsvétról is, legalábbis azon párbeszéd alapján, amely ma reggel zajlott az edzőterem öltözőjében. (Mivel a résztvevők nevét nem tudom, A-nak és B-nek fogom őket nevezni.)
A: Az idén húsvét hétfőre esik?
B: Hát a húsvét hétfő mindig hétfőre esik.
A: Ja, tényleg.
B: Előtte van a péntek - Nagypéntek, vagy hogy hívják? Akkor született.
én: Nem, akkor halt meg.
B: Tényleg? És akkor mi volt Húsvétkor?
én: Akkor támadt fel.
B: Ja, és akkor karácsonykor született, ugye? Ezeket mindig keverem.
Jót derültem magamban azon, hogy pont én magyarázom a - vélhetően - keresztényeknek vallásuk alapelemeit, és elképzeltem ugyanezt fordítva ("Figyi, nem tudjátok, a fák szellemei miben laknak? Nem a bokrokban?"). Viszont megérte, mert búcsúzóul B. megosztott velem egy gyöngyszemet, amelyet egy nagyáruház hangosbemondójától hallott a húsvéti vásár apropóján.
"És most vegyen nagy levegőt! Minden áru 20% engedménnyel!"
Különösen az oxigénpalackok...

5 megjegyzés:

  1. Ma nekem is megállapította valaki nagy boldogan, hogy idén éppen vasárnapra esik húsvét. :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, szilveszter meg pont december 31-ére fog esni. Idén is.

    Te karhukissa. Mi van a fák szellemeivel? Én asszem nagyon lemaradtam...

    VálaszTörlés
  3. Sámáncucc, te ezt nem értheted :-))

    VálaszTörlés
  4. nem a megértéssel van gondom, én már akkor ölelgettem fákat, mikor te még keshergaytél :D csak nem informáltál az irányváltásról :D

    VálaszTörlés
  5. For your information: a Keshergaybe a baráti kör és a kultúra iránti érdeklődés vonzott, nem pedig a hit. Csak hogy ne gondolj olyannak, mint vallását sűrűn váltogató, D.A. monogramú ismerősünk...

    VálaszTörlés