2010. május 20., csütörtök

A papagájvirág

Reggel összefutottam Barbival a liftben. (Ez különleges világnap, máskor mindig késni szokott.) Kezében egy láthatóan növényi eredetű, hosszú zöld izé volt csomagolópapírban, végén néhány félig száradt kis színes nyelvecskével. Mivel nem emlékeztetett semmi általam ismert növényre, megkérdeztem, mi ez.
-Papagájvirág-felelte.-Behoztam az irodába, mert nem bírja az otthoni klímát.
Milyen kedves tőle, hogy így vigyáz a másoktól kapott virágra, de folytatta:
-Igazából holnap kell odaadnom, remélem, addig magához tér.

Bennem a velem született pesszimizmus rögtön megszólalt: és mi van, ha nem? Mi van, ha az irodai klíma se tetszik neki, vagy ha már reménytelen? (Délután egy virágboltban láttam papagájvirágot, ez alapján az utóbbit valószínűsítem.) Talán Barbi akkor elgondolkodik arról, hogy ajándékba szánt vágott virágot nem jó ötlet napokkal korábban megvenni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése