2010. június 19., szombat

Kordonok a Margitszigeten

A mostanában a Margitszigetre tévedő futóknak abban a kellemetlen meglepetésben lehet részük, hogy a Pest felőli oldalt egészen a műútig kordonokkal lezárták. Az egyik gyalogló bácsika szerint a rendőrök neki azt mondták, hogy kígyók vannak a területen, ezért veszélyes odamenni. Ezt helyből nem értettem, mert egyrészt a Szigeten garantáltan nem élhet semmilyen veszélyes kígyó, másrészt nem valószínű, hogy egy lábakon álló rácsos kordon távol tartana egy kígyót (hacsak nem extrém módon törvénytisztelő). Hamarosan azonban megtudtam, hogy a területet az árvíz hatásai miatt zárták le, merthogy fák is kidőlhetnek, más feliratok pedig az "életveszély! Belépni tilos!" fenyegetéssel éltek. Furcsa módon ezeket a táblákat nemcsak az elzárt terület határán helyezték el, hanem attól távolabb, az úton is, elbizonytalanítva az arra járókat, hogy hol is veszélyes tulajdonképpen. Kedvencem az az "Életveszély! Belépni tilos!" felirat volt, amelyet a 26-os busz egyik megállójára ragasztottak ki. Elképzeltem, ahogy egy extrém módon törvénytisztelő polgár (magyarban mondjuk nehéz ilyet elképzelni, de esetleg egy magyarul tudó svéd) ott áll a megállóban és nem mer felszállni a buszra, életveszélytől tartva.

Miközben azon gondolkoztam, hogy áthelyezhetnénk a Szigetre a melegfelvonulást - a kordonok úgyis megvannak, a homofóbok meg menjenek csak az életveszélyes területre, úgy kell nekik - megkezdtem a második kört, ezúttal ellenkező irányban. Észrevettem ugyanis, hogy a futókörről a sziget északi csúcsa felől is jönnek, és kíváncsi voltam, meddig van lezárva. Valahol a szállodák előtt pillantottam meg a szalagkordont, előtte egy rendőrrel - a kordon túloldaláról pedig futók kis csapata következett. Ezen még a mókus is megdöbbent: megállt a padon, és olyan csodálkozva bámulta a futókat, hogy még félni is elfelejtett.
-Akkor át lehet itt menni?-kérdeztem a rendőrt.
-Nem, le van zárva.
-De ott jönnek emberek!
-Elég baj az. Biztos nincs a túloldalon senki-felelte, és telefonálni kezdett a túloldali rendőrnek, hogy miért nincs a helyén. A futók meg csak jöttek az életveszélyből.
Fülig Jimmyt kissé átfogalmazva: lehet, hogy nem lehet minden futó mellé egy közlekedési rendőrt állítani, de Budapesten lehet, hogy nem ártana.

1 megjegyzés:

  1. Ma voltam a Sportban. Ott láttam a kiírást, hogy nemcsak az elkerített területen, hanem máshol is dőltek ki fák. Ezért elvették a kordont, és inkább közölték, hogy ne végezzünk tevékenységeket a fák alatt.
    Nemtom, milyen tevékenységre gondoltak, de a Margitsziget elég fás terület ahhoz, hogy bizonyos pontokon a leghétköznapibb tevékenységet (pl. menés) is csak fa alatt tudom csinálni...

    VálaszTörlés