2010. június 13., vasárnap

Mit csinált egymással Dávid és Jonatán?

Bevallom, megakadtam a fordításban. Egy meleg lelkész beszél Dávid és Jonatán történetéről, és idézi a King James-féle (hivatalos angol) bibliát, amely szerint, mikor Saul tiltása ellenére találkoztak, egymás karjaiba borultak és addig csókolták egymást, míg Dávid "exceeded", amit a lelkész bácsi úgy értelmez, hogy ejakulált. A modernizált szövegű magyar bibliafordításban szó sincs ilyesmiről, sőt nem is csókolták egymást, csak sírtak. (Lehet, hogy a magyar fordító az "exceeded" eredetijét értelmezte sírásnak, hiszen mindkét esetben kicsordul valami...) Nem lévén jobb ötletem, gyorsan írtam pár olyan meleg és melegbarát ismerősömnek, akikről feltételeztem, hogy jól ismeri a bibliát; nézzenek már utána más fordításokban, hátha ott találunk valami félrértelmezhető szöveget.

Ma megérkezett az egyik válasz, íme:
"Utánanéztem: az én Bibliámban leszopták egymást, aztán együtt elmentek a 69 szaunába."

Most már tudjuk.

6 megjegyzés:

  1. "...megcsókolták egymást és siratta egyik a másikát, míg Dávid túltett rajta."

    túltett rajta. T. i. sírásban. A barátjától való elválás gondolata lesujtotta őt.”

    Mózes öt könyve és a haftárák (ed.: Dr. Hert J. H., a Brit Birodalom főrabbija), Budapest, Akadémiai, a984, vol. I. p. 542.
    542.

    VálaszTörlés
  2. Köszi, Balázs, ezzel talán tudok kezdeni valamit.

    VálaszTörlés
  3. Szívesen. Szó, ami szó, csodálkoztam, hogy nem vagyok rajta azon "meleg és melegbarát ismerőseid" listáján, "akikről feltételezted, hogy jól ismerik a bibliát", de hát több dolgok vannak földön és egen... :)

    VálaszTörlés
  4. Bocs :-) Igazából nem volt olyan hosszú lista, nem akartam mindenkit ezzel riasztani.

    VálaszTörlés
  5. Leblogoltam őket: http://zuhatagitigris.blogspot.com/2010/06/macskamedve-bibliaja.html

    VálaszTörlés